"Sonny"
Re: wylaczenie odpowiedzialnosci
Użytkownik "Sonny"
news:hfpc5t$l44$1@inews.gazeta.pl...
> Czy przedsiebiorca swiadczac dosc istotna i problemantyczna usluge (np.
> logistyka) moze w umowie wylaczyc odpowiedzialnosc za jakosc swiadczenia
> tej uslug lub nastepstwa nieprawidlowego jej wykonaniai?
Może, choć moim zdaniem będzie to nieskuteczne w odniesieniu do przypadków,
gdy zwłoka będzie z jego winy.
Re: wylaczenie odpowiedzialnosci
Robert Tomasik pisze:
> Może, choć moim zdaniem będzie to nieskuteczne w odniesieniu do
> przypadków, gdy zwłoka będzie z jego winy.
Dodajmy, że umyślnej.
I oczywiście żadnego tego typu wyłączenia nie będą skuteczne w
stosunkach z konsumentami.
--
kuba
www.fashioncorner.pl
Re: wylaczenie odpowiedzialnosci
Dnia 10-12-2009 o 10:47:54 kuba
> Robert Tomasik pisze:
>
>
>> Może, choć moim zdaniem będzie to nieskuteczne w odniesieniu do
>> przypadków, gdy zwłoka będzie z jego winy.
>
> Dodajmy, że umyślnej.
> I oczywiście żadnego tego typu wyłączenia nie będą skuteczne w
> stosunkach z konsumentami.
>
Czy to samo dotyczy usług typu ifirma:
"9.4. Operator nie jest odpowiedzialny za jakiekolwiek szkody i straty
bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z
prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub
utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze
majątkowym), powstałymi z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego
działania Serwisu."
czy też lepszaksiegowosc.pl:
"10.5. Operator nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za szkody
powstałe z powodu błędnego użycia, niemożności użycia lub błędnego
działania Systemu."
?
Tutaj klientami są z definicji podmioty gospodarcze więc nie ma
ochrony konsumenckiej, ale co w przypadku gdy np. serwis wyliczy
2x za mało lub za dużo podatku?
--
Tomek
Re: wylaczenie odpowiedzialnosci
Tomek pisze:
> Czy to samo dotyczy usług typu ifirma:
>
> "9.4. Operator nie jest odpowiedzialny za jakiekolwiek szkody i straty
> bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z
> prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub
> utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze
> majątkowym), powstałymi z powodu użycia, niemożliwości użycia lub
> błędnego działania Serwisu."
>
> czy też lepszaksiegowosc.pl:
>
> "10.5. Operator nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za szkody
> powstałe z powodu błędnego użycia, niemożności użycia lub błędnego
> działania Systemu."
>
> ?
>
> Tutaj klientami są z definicji podmioty gospodarcze więc nie ma
> ochrony konsumenckiej, ale co w przypadku gdy np. serwis wyliczy
> 2x za mało lub za dużo podatku?
O ile szkoda nie została wyrządzona umyślnie, to w zasadzie nie.
--
kuba
www.fashioncorner.pl
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.