Jak zmotywować telepracownika?
Z badania sopockiej Pracowni Badań Społecznych, przeprowadzonego w listopadzie i grudniu 2005 r. w ramach projektu „Telepraca. Ogólnopolski program promocji i szkoleń dla przedsiębiorców”, wynika, że 16 proc. firm w Polsce stosuje pracę na odległość. Taka forma zatrudnienia ma dla pracodawcy liczne zalety, np. ograniczenie kosztów korzystania z nieruchomości, elastyczniejsza struktura organizacyjna czy mniejsza absencja pracowników. Jednocześnie ciągle jeszcze wielu menedżerów obawia się, że jeśli stracą pracownika z oczu, to ten będzie robił wszystko, byle nie wywiązać się z obowiązków.
(...)Jednak to, co jest odbierane jako zaleta, może też się okazać wadą telepracy. Skoro nie ma na miejscu przełożonego, to samemu trzeba się mobilizować. A to czasami bywa trudne. Dlatego wielu przełożonych staje przed pytaniem: jak umotywować zdalnego pracownika, a jednocześnie nie odbierać mu swobody?
— Pewnym rozwiązaniem może być wdrożenie systemu monitoringu elektronicznego, czyli procedury związanej z logowaniem się i zapisem czynności w komunikatorze internetowym, śledzenie logo serwera pocztowego i obsługującego oprogramowanie, a także dokumenty firmowe, archiwizacja billingów itp. — radzi Bartłomiej Kustoń, dyrektor Stowarzyszenia Partnerzy dla Samorządu.
Rzeczpospolita 4.09.2006 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?