Kablówki ukarane
Aby dokonać zmiany programów telewizji kablowej należy poinformować klientów z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Jak donosi „Rzeczpospolita”, Prezes UOKiK uznał, że UPC Polska oraz Multimedia Polska nie dopełniły obowiązku informacyjnego i nałożył na nie karę finansową.
Przedsiębiorca, który zmienia swoją ofertę, musi powiadomić konsumenta na piśmie o nowych warunkach - zarówno o tym, jakich programów konsument nie będzie mógł zobaczyć i na jakie będą dostępne. Zmiany w ofercie muszą zostać przedstawione abonentowi co najmniej z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego. W tym przypadku obowiązek ten nie został dopełniony, co skutkowało wszczęciem postępowania przez Prezesa UOKiK. Działanie takie zostało uznane za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nałożona została kara finansowa. Na korzyść przedsiębiorców wpłynął fakt, że obie spółki zaprzestały stosowania kwestionowanej praktyki i współdziałały z Urzędem podczas prowadzonych postępowań. Decyzje, nakładające karę finansową, nie są jeszcze ostateczne.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?