Konkursowe sms-y
To bardzo częsta praktyka. Konsument zwykle otrzymuje sms z informacją, która wywołuje złudne wrażenie, iż już coś wygrał, np. TV, laptop czy samochód. Później dopiero okazuje się, iż regulamin konkursu przewidywał poinformowanie konsumenta o wygranej telefonicznie a nie sms-em.
Regulaminy takich konkursów często stanowią, iż wysłanie sms-a na wskazany numer stanowi przystąpienie do konkursu i akceptację regulaminu. Jednakże, zgodnie z przepisami konsument powinien mieć możliwość zapoznania się z treścią regulaminu jeszcze przed przystąpieniem do konkursu.
– Konsumenci skarżą się na nieudostępnianie regulaminu uczestnictwa i SMS-y wprost sugerujące wygraną, która rzekomo jest uzależniona od wysłania widomości. Wywołują one wrażenie, że wygranie nagrody przez konkretnego abonenta jest wysoce prawdopodobne bądź też że nagroda została wygrana i należy ją tylko odebrać – mówi Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wywiadzie dla Dziennika Gazety Prawnej.
Niechciany sms to spam. – Za bezprawne wykorzystywanie danych osobowych, a także przesyłanie niezamówionych informacji handlowych przewidziana jest grzywna do 5 tys. zł – mówi radca prawny Agnieszka Rabenda-Ozimek dla Dziennika Gazety Prawnej.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?