Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Klauzule niedozwolone

Sygnatura Data wpisu Branża Treść
XVII AmC 1186/09 26.1.2010 Usługi bankowe "O zmianach dotyczących: wysokości stawek pobieranych prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe w trakcie trwania Umowy Bank informuje Posiadacza przez zamieszczenie informacji w placówkach Banku, na wyciągach bankowych bądź wydrukach transakcji, a Posiadacz wyraża na to zgodę."
XVII AmC 592/09 26.1.2010 Turystyka "Sądem właściwym do rozstrzygnięcia ewentualnych sporów jest Sąd w Jeleniej Górze"
XVII AmC 617/09 26.1.2010 Turystyka "Wszelkie inne reklamacje powinny być wniesione pisemnie do biura organizatora w terminie nie późniejszym niż 10 dni od daty zakończenia imprezy"
XVII AmC 616/09 26.1.2010 Turystyka "Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności i nie gwarantuje żadnych zwrotów finansowych w razie wojny, strajku, epidemii, katastrofy ekologicznej, zakłóceń komunikacyjnych, zamknięcia granic, decyzji administracyjnych władz i wystąpienie innych sił wyższych oraz działania osób trzecich, nie uczestniczących w wykonywaniu usługi objętej umową, uniemożliwiających jej realizację, a nie możliwych do przewidzenia i usunięcia. W szczególności organizator nie ponosi odpowiedzialności za decyzje organów granicznych oraz za jakość i dostępność usług fakultatywnych, zakupywanych samodzielnie przez uczestników (wypożyczalnia sprzętu sportowego, ogólnie dostępne wyciągi narciarskie, baseny wycieczki fakultatywne itp) nieobjętych umową i ceną"
XVII AmC 712/09 26.1.2010 Handel elektroniczny "Sądem właściwym dla rozpoznania sporów wynikających z umowy jest sąd właściwy dla siedziby sklepu"
XVII AmC 724/09 26.1.2010 Handel elektroniczny "w sytuacjach konfliktowych Sklep będzie dążyć do ich polubownego załatwienia. Gdy jednak okaże się to niemożliwe, spór będzie rozstrzygał sąd właściwy dla siedziby Sklepu"
XVII AmC 629/09 26.1.2010 Turystyka "Organizator zastrzega sobie prawo odwołania imprezy z powodu braku wymaganego minimum uczestników"
XVII AmC 630/09 26.1.2010 Turystyka "Organizator w wyjątkowych sytuacjach zastrzega sobie prawo do zakwaterowania Klienta w hotelu o równorzędnym lub wyższym standardzie."
XVII AmC 264/08 26.1.2010 Turystyka "Nie mogą być przedmiotem roszczeń znane Uczestnikowi przed rozpoczęciem imprezy okoliczności powodujące utrudnienia lub niewygody."
XVII AmC 586/09 25.1.2010 Turystyka "Organizator zastrzega sobie prawo do rozwiązywania umowy z Uczestnikiem, którego wpłaty nie zostaną przekazane terminowo przez (...) Agentów na rzecz Organizatora oraz wyłącza się od odpowiedzialności z tytułu niedotrzymania przez Agenta warunków umowy."
XVII AmC 587/09 25.1.2010 Turystyka "W przypadku rezygnacji lub zmiany terminu zostaną naliczone potrącenia od ceny końcowej zamówionych świadczeń, tj.: - do 45 dni przed rozpoczęciem pobytu 5% - pomiędzy 44 a 31 dniem poprzedzającym przyjazd 10% - pomiędzy 30 a 15 dniem poprzedzającym przyjazd 35% - pomiędzy 14 a 8 dniem poprzedzającym przyjazd 70% - pomiędzy 7 dniem a dniem przyjazdu 100%"
XVII AmC 588/09 25.1.2010 Turystyka "Organizator zastrzega sobie prawo podniesienia ceny w przypadku zmiany kosztów organizacyjnych (kursy walut, koszty paliwa itp.) powyżej 5%. Podwyższenie ceny nie może być podane przez Uczestnika jako powód rezygnacji bez naliczenia kosztów."
XVII AmC 589/09 25.1.2010 Turystyka "Organizator przyjmuje reklamacje w formie pisemnej w terminie do 7 dni od dnia zakończenia imprezy."
XVI AmC 590/09 25.1.2010 Turystyka "Organizator zobowiązany jest do udzielenia reklamującemu pisemnej odpowiedzi w terminie do 60 dni od dnia złożenia reklamacji."
XVII AmC 591/09 25.1.2010 Turystyka "Odpowiedzialność Organizatora jest do wysokości wpłaty Uczestnika"
XVII AmC 1287/09 13.1.2010 Usługi bankowe "Pismo wysłane do Kredytobiorcy na ostatni znany Bankowi adres korespondencyjny uważa się za doręczone"
XVII AmC 408/09 13.1.2010 Turystyka "Klient zobowiązany jest do pokrycia wyrządzonych przez siebie szkód w trakcie trwania imprezy w miejscu ich ich powstania (hotel, autokar, prom, itd.)"
XVII AmC 410/09 13.1.2010 Turystyka "Rezygnację Klient winien zgłosić w ciągu trzech dni od daty zawiadomienia przez organizatora o dokonanych zmianach. Brak rezygnacji w tym terminie uważany będzie za przyjęcie nowych warunków."
XVII AmC 409/09 13.1.2010 Turystyka "Przedmiotem reklamacji Klientów nie mogą być zdarzenia i okoliczności, za które organizator nie ponosi odpowiedzialności i przy zachowaniu należytej staranności nie mógł ich przewidzieć (postoje na granicach, czynności celne, warunki atmosferyczne w czasie trwania imprezy)."
XVII AmC 612/09 13.1.2010 Turystyka "Powodem odwołania imprezy może być również brak wymaganego minimum Uczestników, [...]"
XVII AmC 613/09 13.1.2010 Turystyka "Uczestnikowi nie przysługuje zwrot równowartości świadczeń, których nie wykorzystał w trakcie trwania imprezy z przyczyn leżących po jego stronie (m. in. spóźnienie się na miejsce rozpoczęcia imprezy, przerwanie podróży, braku ważnych dokumentów upoważniających do przekroczenia granicy RP, nieprzestrzeganie przepisów celno-wizowych lub jeżeli władze graniczne nie wydadzą zezwolenia na wyjazd)."
XVII AmC 614/09 13.1.2010 Turystyka "Organizator w wyjątkowych przypadkach zastrzega sobie prawo zmiany warunków zakwaterowania na takie same lub o wyższym standardzie. W takim wypadku nie stanowi to zmiany warunków Umowy."
XVII AmC 546/09 13.1.2010 Turystyka "Organizator zastrzega sobie prawo zmiany ceny imprezy w przypadku udokumentowanego wzrostu kursów walut, kosztów transportu, wzrostu ceł, podatków. Zmiana taka może nastąpić najpóźniej na 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy."
XVII AmC 547/09 13.1.2010 Turystyka "Organizator nie zwraca wartości świadczeń, których Uczestnik nie wykorzystał w czasie trwania imprezy z przyczyn leżących po stronie Uczestnika."
XVII AmC 720/09 23.12.2009 Handel elektroniczny "Sądem właściwym dla rozpatrywania wszelkich sporów jest sąd właściwy dla siedziby Sklepu."
XVII AmC 361/09 23.12.2009 Handel elektroniczny "Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy jest sąd właściwy dla siedziby sklepu."
XVII AmC 282/09 23.12.2009 Inne usługi "W przypadku braku dyspozycji w sprawie dalszego postępowania z przesyłką - przesyłka podlega likwidacji po upływie 10 dni od terminu odbioru przesyłki, nie wcześniej niż po upływie 5 dni od zawiadomienia osoby uprawnionej o zamierzonej likwidacji."
XVII AmC 282/09 23.12.2009 Inne usługi "Kasa prowadząca sprzedaż danego rodzaju biletów okresowych i innych na przejazdy wielokrotne dokonuje zwrotu należności za: całkowicie niewykorzystany bilet turystyczny. Nie zwraca się należności za bilet turystyczny po rozpoczęciu terminu jego ważności."
XVII AmC 282/09 23.12.2009 Inne usługi "Podróżny z jednorazowym biletem na przejazd w relacji do 100 km, który zamierza rozpocząć przejazd ze stacji pośredniej, położonej na drodze przewozu jest zobowiązany do nabycia w kasie biletowej lub w pociągu (na zasadach określonych w § 10 ust 19 Regulaminu) nowego biletu na faktyczny przejazd. Posiadany przez podróżnego poprzedni bilet nie podlega zwrotowi. Rozpoczęcie przejazdu od stacji pośredniej położonej na drodze przewozu jest traktowane jak przerwa w podróży."
XVII AmC 46/08 21.12.2009 Usługi telekomunikacyjne "TP może doliczyć do faktury za bieżący okres rozliczeniowy wartość usług z poprzednich okresów rozliczeniowych, jeżeli opłaty te w wysokości zgodnej z cennikami TP nie zostały uwzględnione w fakturach za te okresy - bez dodatkowego powiadomienia, zgodnie z wymaganiami przepisów podatkowych"
XVII AmC 941/09 21.12.2009 HANDEL ELEKTRONICZNY "Zmienione zapisy Regulaminu są wiążące od momentu ich opublikowania w witrynie sklepu."
XVII AmC 324/09 21.12.2009 Turystyka "Reklamacje związane z wykonaniem umowy winny być składane bezpośrednio u Organizatora w formie pisemnej w terminie 7 dni od zakończenia imprezy"
XVII AmC 324/09 21.12.2009 Turystyka "Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z realizacją umowy podlegają rozpatrzeniu przez Sąd właściwy dla siedziby Organizatora"
XVII AmC 494/09 21.12.2009 Turystyka "Ewentualne spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Biura"
XVII AmC 492/09 21.12.2009 Turystyka "Biuro zastrzega sobie prawo do zmiany ceny do 20 dni przed rozpoczęciem imprezy w wyjątkowych przypadkach, a w szczególności: wzrost kosztów transportu, wzrost ceł, podatków lub opłat należnych za takie usługi, jak lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych, wzrost kursów walut."
XVII AmC 491/09 21.12.2009 Turystyka "W takim wypadku biuro gwarantuje zwrot wniesionych wpłat. Klientowi nie przysługuje natomiast odszkodowanie ani odsetki od wpłaconej kwoty"
XVII AmC 493/09 21.12.2009 Turystyka "Wszelkie reklamacje dotyczące pobytu Klient składa na pismie w ciągu 7 dni od dnia zakończenia imprezy. Reklamacje takie będą rozpatrywane tylko wtedy, kiedy Klient powiadomi o nieprawidłowościach w formie pisemnej pilota, rezydenta lub inną osobę reprezentującą Biuro, lub ich kontrahenta nie później niż 24 godziny od momentu wystąpienia nieprawidłowości"
XVII AmC 624/09 21.12.2009 Usługi bankowe "W przypadku niewykonania zobowiązań wynikających z niniejszej umowy Kredytobiorca poniesie koszty związane z monitorowaniem Kredytobiorcy: 1) telefoniczne upomnienie Kredytobiorcy związane z nieterminową spłatą kredytu - 13 PLN; 2) korespondencja kierowana do Kredytobiorcy związana z nieterminową spłatą kredytu (zawiadomienie, upomnienie, prośba o dopłatę, wystawienie Bankowego Tytułu Egzekucyjnego), za każde pismo. Opłata za korespondencję kierowaną do poręczycieli Bank obciąża dodatkowo Kredytobiorców według tych samych stawek - 15 PLN; 3. wyjazd interwencyjny do Kredytobiorcy - 50 PLN"
XVII AmC 624/09 21.12.2009 Usługi bankowe "Kredytobiorca zobowiązuje się do ustanowienia następujących zabezpieczeń kredytu/zabezpieczenia docelowe: Przystąpienie do Generalnej Umowy Ubezpieczenia niskiego wkładu kredytów mieszkaniowych w TU Europa S.A. Okres ubezpieczenia wynosi <36/60> miesięcy. Składka ubezpieczeniowa w kwocie <kwota> zł płatna jest z góry za cały okres ubezpieczenia i nie podlega zwrotowi"
XVII AmC 605/09 21.12.2009 INNE USŁUGI "Członek klubu korzysta z usług klubu na własną odpowiedzialność i nie może zgłaszać pod adresem klubu żadnych roszczeń z tytułu uszkodzenia ciała lub utraty czy pogorszenia zdrowia w związku z korzystaniem z usług klubu"
XVII AmC 605/09 21.12.2009 Inne usługi "Klub Remplus nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy członków klubu przechowywane w szafkach lub pozostawione w innym miejscu na terenie klubu"
XVII AmC 272/09 21.12.2009 Turystyka "B.P. Weneda New zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy turystycznej z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń lub działaniem siły wyższej, najpóźniej na 7 dni przed datą jej rozpoczęcia (na 3 dni przy imprezach jednodniowych)."
XVII AmC 372/09 21.12.2009 Handel elektroniczny "Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby sklepu"
XVII AmC 192/09 21.12.2009 Turystyka "Powodem (odwołania imprezy) może być brak wymaganego minimum uczestników"
XVII AmC 192/09 21.12.2009 Turystyka "Oddział nie ponosi odpowiedzialności za szkody i straty powstałe w wyniku opóźnień związanych np. z zatorami na drodze."
XVII AmC 192/09 21.12.2009 Turystyka "Oddział zastrzega sobie możliwość zmiany ceny w przypadku skokowego wzrostu cen np. paliw, energii, nie później jednak niż 20 dni przed rozpoczęciem usługi."
XVII AmC 192/09 21.12.2009 Turystyka "Oddział zwraca całą wpłatę za udział w imprezie w przypadku (...) zgłoszenia przez Nabywcę rezygnacji z udziału w imprezie po poinformowaniu go o zmianie warunków umowy - jednak w razie zmiany ceny - tylko w przypadku gdy podwyżka przekroczy 10% ceny."
XVII AmC 183/09 21.12.2009 Turystyka "Rezygnacja z uczestnictwa w imprezie może nastąpić jedynie w formie pisemnego oświadczenia. W takim przypadku Oasis lub Agent zwraca niezwłocznie dokonaną wpłatę osobie, która wpłaty dokonała z potrąceniem kosztów poniesionych przez Oasis w związku z dokonaną rezygnacją przy czym wysokość kosztów wynosi: a) 200 zł od osoby w razie rezygnacji zgłoszonej na 31 lub więcej dni przed planowaną datą rozpoczęcia imprezy, b) 20% ceny imprezy w razie rezygnacji złożonej pomiedzy 30-tym, a 21-tym dniem przed datą rozpoczęcia imprezy, c) 50 % ceny imprezy w razie rezygnacji złożonej pomiędzy 20-tym, a 13-tym dniem przed datą rozpoczęcia imprezy, d) 80% ceny imprezy w razie rezygnacji złożonej pomiędzy 12-tym, a 5-tym dniem przed datą rozpoczęcia imprezy, e) 95% ceny imprezy w razie rezygnacji złożonej pomiędzy 4-tym, dniem przed rozpoczęciem imprezy."
XVII AmC 226/08 21.12.2009 Turystyka "W sprawach nieuregulowanych zapisami Umowy i "Ogólnymi warunkami uczestnictwa" zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o usługach turystycznych. Wszelkie spory mogące wyniknąć z tytułu realizacji Umowy będą rozstrzygane polubownie, a w razie nie osiągnięcia porozumienia przez właściwy wydział cywilny sądu - powszechnego miejsca lokalizacji T.B.P. TRAPERS w Opolu."
XVII AmC 225/08 21.12.2009 Turystyka "T.B.P. TRAPERS nie dokonuje zwrotu świadczeń które nie zostały w pelni wykorzystane z przyczyn leżących po stronie Uczestnika lub jeżeli w czasie trwania imprezy następuje zmiana programu z przyczyn niezależnych od T.B.P. TRAPERS."
< >

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:




////

Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane