Link4 wygrał w sądzie batalię o reklamę
Sąd drugiej instancji oddalił apelację Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych i zarzuty dotyczące reklamy "Kokoszka". Wyrok jest prawomocny.
Spór dotyczył historycznej już reklamy emitowanej w 2009 roku. Izba twierdziła, że spot był przykładem nieuczciwej konkurencji i wprowadzał klientów w błąd oraz że był reklamą porównawczą, sprzeczną z dobrymi obyczajami i stawiającą pośredników ubezpieczeniowych w złym świetle. Sąd nie podzielił jednak żadnego z tych zarzutów. Podobnie, jak wcześniej Rada Etyki Reklamy.
- Dotychczas sądy wszystkich instancji, w tym Sąd Najwyższy, uznały, że reklamy Link4 nie wprowadzały konsumentów w błąd i nie miały wpływu na ich decyzje co do nabycia usługi ubezpieczeniowej - komentuje firma ubezpieczeniowa w komunikacie. - Tym samym nie ma podstaw do składania roszczeń wobec Link4 w związku z domniemaną utratą dochodów przez pośredników, co czyni powództwo zbiorowe całkowicie bezzasadnym.
Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych zapowiada jednak, że złoży kasację od wyroku. Spór trwa od jesieni 2008 roku, z powodu całej serii reklam firmy Link4, które - zdaniem Izby - "przedstawiały w złym świetle agentów ubezpieczeniowych, nie pokazując żadnych zalet systemu direct".
Zobacz kwestionowaną reklamę:
- Ten wyrok w żaden sposób nie wpływa na kontynuację pozwu zbiorowego pośredników ubezpieczeniowych opartego na wyroku Sądu Najwyższego jednoznacznie kwalifikującego wszystkie wcześniej zaskarżone reklamy jako czyny nieuczciwej konkurencji - komentuje prezes PIPUiF, Adam Sankowski. - Jeszcze w kwietniu spodziewamy się wyznaczenia terminu pierwszej rozprawy, na której sąd zadecyduje o możliwości przystąpienia do pozwu wszystkich pośredników ubezpieczeniowych w Polsce.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?