Sponsoring nie będzie mylony z reklamą

Wskazanie sponsora programu w telewizji czy radiu nie może mieć charakteru reklamy.

Taką regułę wprowadziła nowelizacja rozporządzenia w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów (Dz.U. z 2010 r. Nr 249 poz. 1677). Dokument obowiązuje od 28 kwietnia 2011 roku.

Według nowych przepisów wskazanie sponsora nie może zawierać fragmentów dźwiękowych lub wizualnych przekazu reklamowego pochodzącego od sponsora, z którymi sponsor jest kojarzony, a które mogłyby utrudnić odróżnienie wskazania sponsora od przekazu reklamowego.

Ponadto wskazanie sponsora powinno zawierać słowo lub wyraz sponsor w odpowiednim przypadku i liczbie oraz czytelne wskazanie sponsorowanej audycji.

Porady prawne

Rozporządzenie określa nawet rozmiar komunikatu, jaki ma się pojawiać na ekranie telewizora. Powinien on zajmować płaszczyznę stanowiącą nie mniej niż jedną czwartą powierzchni ekranu w taki sposób, aby tekst wyróżniał się od tła płaszczyzny, był widoczny, czytelny, nieruchomy, umieszczony poziomo.

Dariusz Madejski, e-prawnik.pl


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika