Sponsoring nie będzie mylony z reklamą

Wskazanie sponsora programu w telewizji czy radiu nie może mieć charakteru reklamy.

Taką regułę wprowadziła nowelizacja rozporządzenia w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów (Dz.U. z 2010 r. Nr 249 poz. 1677). Dokument obowiązuje od 28 kwietnia 2011 roku.

Według nowych przepisów wskazanie sponsora nie może zawierać fragmentów dźwiękowych lub wizualnych przekazu reklamowego pochodzącego od sponsora, z którymi sponsor jest kojarzony, a które mogłyby utrudnić odróżnienie wskazania sponsora od przekazu reklamowego.

Ponadto wskazanie sponsora powinno zawierać słowo lub wyraz sponsor w odpowiednim przypadku i liczbie oraz czytelne wskazanie sponsorowanej audycji.

Rozporządzenie określa nawet rozmiar komunikatu, jaki ma się pojawiać na ekranie telewizora. Powinien on zajmować płaszczyznę stanowiącą nie mniej niż jedną czwartą powierzchni ekranu w taki sposób, aby tekst wyróżniał się od tła płaszczyzny, był widoczny, czytelny, nieruchomy, umieszczony poziomo.

Dariusz Madejski, e-prawnik.pl