Szóstoklasiści nie umieją policzyć reszty
Nie umieją policzyć, ile po zrobieniu zakupów zostanie reszty. Nie wiedzą, co to jest zaćmienie Słońca, z trudem klecą wypracowania. Tegoroczny test szóstoklasistów - tak jak poprzednio - wypadł kiepsko, zwłaszcza na wsi. Uczniowie z miast są dużo lepsi.
(...) Co o wynikach testu sądzą specjaliści? - Z pewnością potrzebne są systemowe zmiany - uważa prof. Krzysztof Kruszewski z Katedry Dydaktyki Uniwersytetu Warszawskiego. - Różnica między szkołami wiejskimi a miejskimi powoli się zaciera, ale wciąż jest widoczna, martwią mnie też kłopoty uczniów z pisaniem. Sądzę, że to problem cywilizacyjny, wpływ mediów, internetu. Być może trzeba będzie zastanowić się nad tym, jak inaczej uczyć tradycyjnej narracji. Z kolei wyraźne kłopoty z matematyką wynikają z zaległości, jakich uczniowie nabierają we wcześniejszych klasach podstawówki - uważa.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?