CIT - w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Łódzkiej Specjalnej (...)

CIT - w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 22.06.2010 r. (data wpływu 02.07.2010 r.), uzupełnionym w dniu 10.08.2010r. (data wpływu do BKIP w Płocku) o dokument potwierdzający prawo do reprezentacji Spółki przez Pana Mirosława G. oraz Pana Mirosława M. na wezwanie z dnia 02.08.2010 r. Nr IPPB3/423-480/10-2/MS (data doręczenia 04.08.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21.06.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej: Spółka, Wnioskodawca) jest producentem urządzeń energoelektronicznych wykorzystywanych między innymi w zakładach przemysłowych. Dnia 28 listopada 2007 r. Spółka uzyskała zezwolenie (dalej: Pierwsze Zezwolenie) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: Strefa lub ŁSSE) w okresie do dnia 28 maja 2017 r.

Warunkiem prowadzenia działalności na terenie ŁSSE przez Spółkę na podstawie Pierwszego Zezwolenia są:

  • poniesienie na terenie Strefy wydatków inwestycyjnych w rozumieniu par 6 ust 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 października 2006 roku w sprawie łódzkiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. z 2006 r. Nr 200, poz. 1473 z poźn. zm., dalej: Rozporządzenie o ŁSSE) o wysokości co najmniej 61.619.900 PLN do dnia 31 grudnia 2009 roku,
  • zatrudnienie na terenie ŁSSE co najmniej 150 nowych pracowników do dnia 31 grudnia 2011 roku i utrzymanie tego zatrudnienia do dnia 31 grudnia 2016 roku,
  • zakończenie inwestycji do 31 grudnia 2009 roku.

Przedmiotem Pierwszego Zezwolenia jest działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie wyrobów i usług wytworzonych na terenie ŁSSE przyporządkowanych do następujących pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z 2004 roku (Dz.U. z 2004 r., Nr 89, poz. 844, ze zm.; dalej: PKWiU z 2004 r.:

  • silniki elektryczne, prądnice i transformatory (31.10),
  • usługi z zakresu obróbki mechanicznej elementów metalowych (28.52)

W związku z planowaną realizacją nowej inwestycji dnia 19 czerwca 2008 roku Spółka uzyskała zezwolenie (dalej: Drugie Zezwolenie) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie ŁSSE w okresie do dnia 28 maja 2017r. Warunkami prowadzenia działalności na terenie ŁSSE przez Spółkę na podstawie Drugiego Zezwolenia są:

  • poniesienie na terenie Strefy wydatków inwestycyjnych, w rozumieniu par. 6 ust. 1 Rozporządzenia o ŁSSE, o wysokości co najmniej 35.000.000 PLN do dnia 31 grudnia 2012 roku,
  • zatrudnienie na terenie ŁSSE co najmniej 60 nowych pracowników do dnia 31 grudnia 2011roku i utrzymanie tego zatrudnienia do dnia 31 grudnia 2016 roku,
  • zakończenie inwestycji do 31 grudnia 2012 roku.

Przedmiotem Drugiego Zezwolenia jest działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie wyrobów i usług wytworzonych na terenie ŁSSE sklasyfikowanych pod następującymi kodami PKWiU z 2004 roku:

  • silniki elektryczne, prądnice i transformatory (31.10)
  • produkcja aparatury elektrycznej oraz usługi z tym związane (31.20)
  • usługi badawczo - rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych (73.1),
  • usługi w zakresie badań i analiz technicznych (74.3)
  • obróbka mechaniczna elementów metalowych (28.52),
  • projektowanie i montaż systemów do sterowania procesami przemysłowymi (33.30),
  • druty i przewody izolowane (31.30).

W związku z planami rozbudowy zakładu produkcyjnego na terenie Strefy, dnia 14 kwietnia 2009 roku Spółka uzyskała zezwolenie (dalej: Trzecie Zezwolenie) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie ŁSSE w okresie do dnia 31 grudnia 2020r. Działalność na terenie ŁSSE na podstawie Trzeciego Zezwolenia może być prowadzona przez Spółkę pod warunkiem:

  • poniesienia na terenie Strefy wydatków inwestycyjnych, w rozumieniu par.

    6 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz. U. z 2008 r., Nr 232, poz. 1548; dalej: Rozporządzenie SSE), o wysokości co najmniej 16.000.000 PLN do dnia 31 grudnia 2012 roku,

  • zatrudnienia - przy prowadzeniu działalności gospodarczej na terenie ŁSSE, po dniu uzyskania Trzeciego Zezwolenia oraz w związku z realizacją nowej inwestycji - co najmniej 12 nowych pracowników do dnia 31 grudnia 2012 roku ponad stan zatrudnienia wynikający z posiadanych przez Spółkę Zezwoleń (tj. łącznie 210 pracowników na podstawie Pierwszego oraz Drugiego Zezwolenia), oraz utrzymania zatrudnienia w liczbie 222 osób do dnia 31 grudnia 2017 roku,
  • zakończenia inwestycji do 31 grudnia 2012 roku.

Na podstawie Trzeciego Zezwolenia maksymalna wysokość kosztów kwalifikowanych z tytułu inwestycji nie może przekroczyć 24.000.000 PLN. Przedmiotem Trzeciego Zezwolenia jest działalność produkcyjna, handlowa, usługowa w zakresie wyrobów i usług wytworzonych na terenie ŁSSE przyporządkowanych do następujących kodów PKWiU z 2008 roku (Dz.U. z 2008r., Nr 207, poz. 1293);

  • elementy elektroniczne (26.11)
  • silniki elektryczne, prądnice i transformatory (27.11),
  • aparatura rozdzielcza, sterownicza energii elektrycznej (27.12)
  • kable światłowodowe (27.31)
  • pozostałe elektroniczne i elektryczne przewody i kable (27.32),
  • sprzęt instalacyjny (27.33),
  • pozostałe wyroby ceramiczne do celów technicznych (23.44),
  • pozostały sprzęt elektryczny (27.90),-wyposażenie elektryczne i elektroniczne do pojazdów (29.31),
  • usługi naprawy i konserwacji urządzeń elektronicznych i optycznych (33.13),
  • usługi naprawy i konserwacji urządzeń elektrycznych (33.14),
  • usługi instalowania maszyn przemysłowych, sprzętu i wyposażenia (33.20),
  • pozostałe gotowe wyroby metalowe, gdzie indziej niesklasyfikowane (25.99),
  • instrumenty przyrządy pomiarowe, kontrolne i nawigacyjne (26.51),
  • sprzęt (tele)komunikacyjny (26.30),
  • elektroniczny sprzęt powszechnego użytku (26.40),
  • maszyny i sprzęt biurowy, z wyłączeniem komputerów i urządzeń peryferyjnych (28.23),
  • usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych (72.19),
  • usługi w zakresie badań i analiz technicznych (71.20),
  • usługi z zakresu obróbki mechanicznej elementów metalowych (25.62),
  • silniki i turbiny, z wyłączeniem silników lotniczych, samochodowych i motocyklowych (28.11).

Spółka podkreśla, że przedmiot, działalności, który może być prowadzony na podstawie trzech Zezwoleń jest spójny także pod względem organizacyjnym - zarządzany jest w ramach jednego obszaru, Dywizji Napędów i Automatyzacji Produkcji. Zezwolenia zostały wydane w związku z rozwojem Spółki, zwiększaniem wolumenu produkcji oraz rozszerzeniem asortymentu produktów. Obecnie Spółka prowadzi na terenie ŁSSE działalność na podstawie Pierwszego Zezwolenia i zamierza prowadzić - po zakończeniu prac inwestycyjnych działalność na podstawie Drugiego oraz Trzeciego Zezwolenia. Jednocześnie Spółka prowadzi działalność gospodarczą poza terenem Strefy.

Dla działalności prowadzonej na terenie ŁSSE Spółka wydzieliła organizacyjną jednostkę, tj. zarejestrowała oddział w A., co znalazło odzwierciedlenie w Krajowym Rejestrze Sądowym. W związku z powyższym, Spółka prowadzi ewidencję rachunkową pozwalającą wyodrębnić łączny dochód zwolniony z opodatkowania CIT osiągany w związku z prowadzeniem działalności na terenie ŁSSE oraz dochód podlegający opodatkowaniu, stosownie do wymagań określonych w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jednolity, Dz. U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 ze zm.; dalej; ustawa o CIT) w związku z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 tejże ustawy.

Jednocześnie, Spółka prowadzi ewidencję księgową umożliwiającą przygotowanie raportów do ŁSSE dotyczących spełnienia wymogów w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych oraz liczby utworzonych miejsc w ramach każdego z trzech Zezwoleń. Tym samym, ewidencja umożliwia rozliczenie inwestycji pod kątem wypełnienia warunków określonych w Zezwoleniach oraz ustalenia kosztów kwalifikowanych poniesionych w z realizacją tych inwestycji.

Spółka wskazuje także, iż maksymalna intensywność wielkości pomocy publicznej w odniesieniu do wszystkich trzech Zezwoleń wynosi 50% kosztów kwalifikowanych zgodnie z par. 4 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia ŁSSE oraz zgodnie z par. 4 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia SSE.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

  1. Czy zwolnieniu z opodatkowania podlega każdy dochód który spełnia następujące cechy, tj.:
    1. został uzyskany z działalności prowadzonej na terenie ŁSSE oraz
    2. działalność ta jest wymieniona w posiadanym przez Spółkę zezwoleniu...
  2. Czy opisane w stanie faktycznym posiadane przez Spółkę ewidencje dla działalności gospodarczej podlegającej zwolnieniu (wspólnej dla Pierwszego, Drugiego oraz Trzeciego Zezwolenia) i oddzielnej dla działalności podlegającej opodatkowaniu jest właściwym rozwiązaniem umożliwiającym prawidłowe ustalenie zarówno dochodu podlegającego opodatkowaniu (straty podatkowej) jak i dochodu zwolnionego (straty)...
  3. Czy łączna wartość zwolnienia z opodatkowania, z którego korzystać może Spółka w odniesieniu do działalności na terenie ŁSSE, odpowiada sumie pomocy publicznej przysługującej Wnioskodawcy na podstawie posiadanych trzech Zezwoleń...

Zdaniem Wnioskodawcy

Ad. 1.

Zdaniem Spółki, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie ŁSSE w zakresie zgodnym z Zezwoleniami są podstawą do zwolnienia tych dochodów z opodatkowania.

Zgodnie z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 ustawy o CIT, przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się przychodów i kosztów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu CIT lub są wolne od podatku. Ponadto, w myśl art. 7 ust. 4 ustawy o CIT przy ustalaniu straty nie uwzględnia się przychodów i kosztów uzyskania przychodów o których mowa w ust. 3 tego artykułu.

Art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT stanowi, że wolne od podatku są dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości zgodnie z odrębnymi przepisami.

Na podstawie art. 17 ust. 4 ustawy o CIT zwolnienie, o którym mowa powyżej, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. W uzupełnieniu do powyżej przywołanych przepisów art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tekst jednolity (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 274, ze zm.; dalej: ustawa o SSE) stanowi, iż dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na gruncie przepisów wykonawczych, zgodnie z par. 5 ust. 5 Rozporządzenia SSE oraz obowiązującego wcześniej par. 5 ust. 3 Rozporządzenia o ŁSSE, zwolnienie z podatku przysługuje wyłącznie z tytułu działalności prowadzonej na terenie danej specjalnej strefy ekonomicznej.

Z treści przytoczonych przepisów jasno wynika, iż warunkiem korzystania ze zwolnienia jest uzyskiwanie dochodu z działalności gospodarczej o przedmiocie określonym w zezwoleniu, a działalność ta musi być prowadzona na terenie ŁSSE. Takie stanowisko zostało potwierdzone m.in. w interpretacji z 1 lutego 2008 r. wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie (sygn. IP-PB3-423-426/07-3/KB). W piśmie tym stwierdza się, że wykładnia gramatyczna powyższych przepisów wskazuje, że poza kryteriami określającymi wielkość pomocy publicznej, udzielanej w formie zwolnienia, wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest każdy dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie przedmiotowym określonym w zezwoleniu i prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.?

Powyższy pogląd jest wyrazem konsekwentnej praktyki władz skarbowych wyrażonej w innych oficjalnych pismach. Przykładem w tym zakresie są interpretacje indywidualne (np. interpretacja z dnia 31 października 2008 r. Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy o sygn. ITPB3/423-414/08/MK, interpretacja z 12 grudnia 2007 r. Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach o sygn. IBPB3/423/-169/CzP/KAN-1074/07) czy artykuł zawarty w nr 3/07 Biuletynu Skarbowego Ministerstwa Finansów, gdzie pracownicy Ministerstwa Finansów uznali, iż zwolnienie od podatku przysługuje wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu. Jeśli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu.?

Ad. 2.

Korzystanie z jednej ewidencji rachunkowej dla działalności prowadzonej na terenie ŁSSE jest właściwym rozwiązaniem, gdyż umożliwia ono określenie: (a) łącznego dochodu (straty) z działalności zwolnionej z opodatkowania CIT (objętej zarówno Pierwszym, Drugim oraz Trzecim Zezwoleniem) oraz (b) dochodu (straty) z działalności opodatkowanej prowadzonej poza terenem ŁSSE lub poza zakresem przedmiotowym Zezwoleń. Jest to zgodne ze wszystkimi nałożonymi przepisami prawa warunkami właściwego określenia dochodu wolnego od podatku.

Jednak w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej zarówno na terenie specjalnej strefy ekonomicznej oraz poza nią, Spółka powinna zapewnić - na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy o CIT oraz w § 5 ust. 5 ust. 5 Rozporządzenia o SSE - możliwość wyodrębnienia dochodów uzyskiwanych z działalności podlegającej zwolnieniu oraz z działalności nieobjętej zwolnieniem z CIT (tj. pozostającej poza zakresem określonym w zezwoleniu lub poza terytorialnym obszarem specjalnej strefy ekonomicznej).

Spółka jest zdania, iż ustawodawca nie przewidział określonej formy wyodrębnienia ewidencyjnego oraz organizacyjnego działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. W rezultacie można uznać, iż nie jest konieczne tworzenie formalnie wyodrębnionych oddziałów. Prowadzących oraz nieprowadzących działalności na terenie Strefy. Mimo to, Spółka wyodrębnia oddział dla prowadzenia działalności na terenie ŁSSE co zostało opisane w części dotyczącej stanu faktycznego.

Bazując na wykładni literalnej oraz celowościowej przepisów można wywnioskować, że obowiązkiem korzystającego ze zwolnienia jest prowadzenie odrębnej ewidencji rachunkowej dla działalności zwolnionej oraz działalności nieobjętej zwolnieniem.

Takie podejście znajduje swoje źródło w stanowisku Ministerstwa Finansów wyrażonym w odpowiedzi na interpelację poselską z dnia 19 kwietnia 2006 r. (znak SPS-023-2267/06)- ?Organizacyjne wyodrębnienie z osoby prawnej - prowadzącej działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej jak i poza nią ? jednostki, której wypracowany dochód korzysta ze zwolnienia podatkowego, służy przede wszystkim prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz dochodu podlegającego opodatkowaniu. W związku z tym przedsiębiorca musi zapewnić, by na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych możliwe było ustalenie wysokości dochodu podlegającego zwolnieniu. A zatem wyodrębnienie organizacyjne służące prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu polega na wyodrębnieniu rachunkowym (w tym majątkowym) oraz kadrowym.?

W piśmie z dnia 31 października 2003 r. (znak PB4/KGK-8214-2434-319,03) skierowanym do Ministerstwa Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Finansów również wyraziło pogląd, iż organizacyjne wyodrębnienie służące prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych polega na wyodrębnieniu rachunkowym (w tym majątkowym) oraz kadrowym. Na podstawie powyższego wymogi dotyczące prowadzenia stosownej ewidencji rachunkowej oraz wyodrębnienia organizacyjnego mają na celu prawidłowe ustalenie dochodu opodatkowanego oraz dochodu zwolnionego z opodatkowania, a tym samym, pod kątem realizacji tych celów należy oceniać prawidłowość prowadzonej przez podatników ewidencji.

Spółka zobowiązana jest do odrębnego ewidencjonowania dochodu opodatkowanego (osiąganego poza Zezwoleniami) oraz dochodu zwolnionego (osiąganego w ramach posiadanych przez Spółkę Zezwoleń). Ani wykładnia literalna ani celowościowa powołanych na wstępie przepisów nie wymaga od Spółki wyodrębniania dochodu osiąganego w ramach poszczególnych Zezwoleń (jako że dochód ten korzysta w całości ze zwolnienia).

Reasumując, Spółka - podobnie jak czyni to obecnie - jest zobowiązana do wydzielania księgowego dochodów, które podlegają opodatkowaniu CIT (osiąganych poza obszarem ŁSSE lub z działalności niewymienionych w Zezwoleniach) oraz dochodów zwolnionych z opodatkowania (na podstawie trzech Zezwoleń łącznie).

Ad. 3.

W opinii Spółki, wartość zwolnienia z opodatkowania dla działalności gospodarczej prowadzonej na terenie ŁSSE odpowiada sumie pomocy publicznej przysługującej Wnioskodawcy na podstawie posiadanych trzech Zezwoleń.

Zgodnie z treścią Zezwoleń (przy spełnieniu warunków określonych w tych Zezwoleniach) Spółce przysługuje prawo do zwolnienia dochodu w kwocie wynikającej z sumy iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych z zastosowaniem dyskontowania.

Spółka podkreśla, iż maksymalna intensywność pomocy regionalnej przysługującej na podstawie trzech Zezwoleń jest identyczna i wynosi 53% kosztów kwalifikowanych zgodnie z par. 4 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia o ŁSSE oraz zgodnie z par 4 ust 1 pkt 1 Rozporządzenia SSE.

Jak zostało wskazane stanie faktycznym, zapewnienie odpowiedniej ewidencji w zakresie poniesionych wydatków inwestycyjnych zagwarantuje, iż limit dopuszczalnej wysokości pomocy publicznej określony w art. 17 ust 1 pkt 34 ustawy o CT nie zostanie przekroczony. Dochód Spółki będzie zwolniony z opodatkowania przy spełnieniu dwóch podstawowych warunków, tj. uzyskania go w związku z prowadzeniem działalności na terenie Strefy oraz w zakresie zdefiniowanym w zezwoleniu. Powyższe podejście nie spowoduje przekroczenia limitów pomocy publicznej zgodnie z art. 17 ust.1 pkt 34 ustawy o CIT.

Spółka stoi zatem na stanowisku, że dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie ŁSSE w zakresie przedmiotowym wskazanym w Zezwoleniach (przy spełnieniu warunków określonych w tych Zezwoleniach stanowi podstawę do zwolnienia tych dochodów z opodatkowania. Prowadząc wyodrębnioną pod względem rachunkowym (a) działalność opodatkowaną (b) działalność zwolnioną z opodatkowania - Spółka wypełnia dyspozycje ujęte w art. 9 ust. 1 ustawy o CIT oraz par. 5 ust. 5 Rozporządzenia o SSE.

Łączna wartość zwolnienia z opodatkowania przysługującego Spółce odpowiada sumie pomocy publicznej przyznanej do wysokości określonych w Zezwoleniach. Powyższe jest zgodne z wszystkimi nałożonymi przepisami prawa warunkami właściwego określenia dochodu wolnego od podatku na podstawie art. 17 ust. 1pkt 34 ustawy o CIT. Podejście takie znajduje potwierdzenie w dotychczasowej linii interpretacyjnej organów podatkowych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania niniejszej interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


Referencje

IP-PB3-423-426/07-3/KB, interpretacja indywidualna

ITPB3/423-414/08/MK, interpretacja indywidualna

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika