„One są wśród nas" - prezentacja efektów pracy Zespołu ds. przeciwdziałania dyskryminacji dzieci przewlekle chorych

W Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyła się konferencja prasowa, podczas której przedstawiono efekty pracy Zespołu do spraw przeciwdziałania dyskryminacji dzieci przewlekle chorych. W spotkaniu wzięły udział: minister edukacji narodowej Katarzyna Hall, minister zdrowia Ewa Kopacz i pełnomocnik rządu do spraw równego traktowania Elżbieta Radziszewska.

Panie minister przekonywały, iż dzieci chore na cukrzycę, hemofilię, padaczkę czy astmę nie muszą uczyć się w odrębnych szkołach i być izolowane od swoich rówieśników. Mogą i powinny uczyć się i być razem z rówieśnikami. - Dzieci chorujące przewlekle nie są dziećmi niepełnosprawnymi, nie wymagają szczególnej troski czy wsparcia, ale wymagają od czasu do czasu odpowiedniej reakcji - powiedziała podczas spotkania Elżbieta Radziszewska.

Porady prawne

Zdaniem Katarzyny Hall - Szkoła powinna być nie tylko miejscem przyjaznym i bezpiecznym, ale też włączać do normalnego szkolnego życia dzieci, które mają jakąś trudność czy problem. Pani minister zapewniła też, że obowiązujące przepisy umożliwiają nauczycielom udzielanie pomocy przedmedycznej. Wykonywanie czynności przedmedycznych przez nauczycieli może być prowadzone na zasadzie umowy zawartej pomiędzy nauczycielami i rodzicami, czy opiekunami dziecka oraz dobrowolnego zobowiązania się nauczyciela do wykonywania zabiegów lub innych czynności przedmedycznych wynikających z zaleceń lekarskich.

- Dzieci przewlekle chore mają takie same prawa, jak dzieci, które nie są dotknięte żadnym schorzeniem - dodała Ewa Kopacz - A to, w jaki sposób takie chore dziecko radzi sobie z chorobą w warunkach zarówno szkolnych, jak i domowych, ma ogromny wpływ na efekty leczenia, stan zdrowia i jakość życia w przyszłości.

Zespół, powołany w KPRM w biurze pełnomocnika rządu do spraw równego traktowania, wypracował zasady współpracy i komunikacji pomiędzy lekarzami, a rodzicami dzieci przewlekle chorych oraz pomiędzy rodzicami, a nauczycielami. Powstało pięć publikacji pod wspólnym tytułem „One są wśród nas". Każdy z informatorów zawiera szczegółowe informacje na temat postępowania z dzieckiem przewlekle chorym (cukrzyca, hemofilia, padaczka i astma) w szkole i przedszkolu, przybliża nauczycielom, rodzicom i uczniom specyficzne problemy funkcjonowania dzieci przewlekle chorych a także wskazuje kierunki i sposoby rozwiązywania ewentualnych problemów. 

Źródło: www.kprm.gov.pl


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika