Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Jakie są wymagania dla punktów zbierania zużytych pojazdów?

Strona 1 z 2

Zgodnie z ustawą z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, zbieranie pojazdów wycofanych z eksploatacji mogą prowadzić wyłącznie przedsiębiorcy prowadzący punkty zbierania pojazdów i przedsiębiorcy prowadzący stacje demontażu. W związku z tym właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji może przekazać go wyłącznie do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub do przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów

Jak uzyskać pozwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania zużytych pojadów?

Do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów jest obowiązany dołączyć kopię zawartej z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu umowy dotyczącej przyjmowania pojazdów zebranych w punkcie zbierania pojazdów.  

Starosta wydaje zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów przedsiębiorcy prowadzącemu punkt zbierania pojazdów po uzgodnieniu z wojewodą właściwym miejscowo do wydania pozwolenia zintegrowanego lub innej decyzji w zakresie gospodarki odpadami wymaganej w związku z prowadzeniem stacji demontażu przedsiębiorcy prowadzącemu stację demontażu, z którym przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów zawarł umowę. 

W zezwoleniu takim starosta określa przedsiębiorcę lub przedsiębiorców prowadzących stację demontażu, którym przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów jest obowiązany przekazywać zebrane pojazdy wycofane z eksploatacji. 

Jeśli przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów poświadcza nieprawdę w zaświadczeniu o demontażu pojazdu lub zaświadczeniu o przyjęciu niekompletnego pojazdu, starosta cofa zezwolenie w drodze decyzji bez odszkodowania. 

Jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcach prowadzących punkty zbierania pojazdów?

Przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów jest obowiązany zapewnić bezpieczne dla środowiska i zdrowia ludzi zbieranie pojazdów wycofanych z eksploatacji. 

Przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów jest obowiązany do przyjęcia, na podobnych zasadach jak prowadzący stację demontażu, każdego pojazdu wycofanego z eksploatacji, który posiada następujące cechy identyfikacyjne pojazdu: numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy. Może przy tym również w zasadzie pobrać opłatę od właściciela pojazdu. Przyjmując pojazd wycofany z eksploatacji, który jest kompletny, jest także obowiązany do: 

  • unieważnienia dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana, oraz tablic rejestracyjnych; 

  • wydania zaświadczenia o demontażu pojazdu.  

Przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów musi sporządzić zaświadczenie o demontażu pojazdu lub zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu, w 4 egzemplarzach, z których pierwszy otrzymuje właściciel pojazdu, drugi i trzeci są przekazywane w terminie 7 dni do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu, w którego imieniu zaświadczenie zostało wydane, a czwarty pozostaje u przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów. 

Przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji może wydawać zaświadczenia o demontażu pojazdu oraz zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu, wyłącznie w imieniu przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu, jeżeli spełnia łącznie następujące warunki:

  1. zawarł umowę z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu, jeżeli nie jest to ten sam przedsiębiorca; 

  2. przekazuje przyjęte pojazdy wycofane z eksploatacji do stacji demontażu. 

Przedsiębiorca taki jest obowiązany do przekazania wszystkich zebranych pojazdów wycofanych z eksploatacji do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu, z którym zawarł umowę, jeżeli nie jest to ten sam przedsiębiorca. 
Do transportu pojazdów wycofanych z eksploatacji do stacji demontażu nie stosuje się przepisów obowiązujących przy transporcie towarów niebezpiecznych, chyba że ich stan stwarza zagrożenie dla środowiska. 

Przedsiębiorca prowadzący punkt zbierania pojazdów jest obowiązany w terminie 14 dni złożyć staroście właściwemu miejscowo do wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów zawiadomienie o zakończeniu działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu. Zawiadomienie to powinno zawierać: 

  • nazwę, siedzibę i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy; 

  • datę zakończenia działalności lub rozwiązania albo wygaśnięcia umowy; 

  • w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy - nazwę, siedzibę i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu. 

<>
  • Podziel się:

 

Komentarze: Jakie są wymagania dla punktów zbierania zużytych pojazdów?

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 5
  • 7
  • 9
  • 6
  • 8
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Ireneusz

    ocena usługi:

    Polecam opinia zrozumiała, szybkie działanie zespołu, Oszczędność czasu i stresu z powodu nieznajomości prawa. Bardzo dziękuję.
  • m.g.

    ocena usługi:

    bardzo szybko ,wyczerpująco,starannie,kilka interpretacji...tak przygotowana opinia pozwoliła mi inaczej ,czyli w pełni właściwie spojrzeć na interpretacje omawianych problemów.szczerze polecam.
  • Cezary

    ocena usługi:

    Po raz pierwszy korzystałem z porady. Szybko, krótko i na temat. Teraz wiem, co mam dalej robić w swojej sprawie. dziękuję
  • Adriana

    ocena usługi:

    opinia bardzo konkretna i obszerna
  • Jan

    ocena usługi:

  • Henryk G.

    ocena usługi:

    Zdecydowanie polecam, konkretna opinia w krótkim czasie.
  • Franciszek

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za błyskawiczną i rzeczową opinię. Polecam Franciszek
  • Renata

    ocena usługi:

    Skorzystalam po raz pierwszy z porady, poniewaz problem chce rozwiazac szybko.Opinia byla precyzyjna, szybka i wrzystkie moje watpliwosci zostaly wyjasnione.Bardzo dziekuje Panu Kurnikowi za cierpliwosc i pomoc.Polecam Renata
  • ADAM

    ocena usługi:

    Odpowiedź jasna i czytelna polecam
  • Sławek

    ocena usługi:

    Jestem zadowolony z opinii która wyjaśniła bardzo dużo przy transakcji z Spółdzielnią Mieszkaniową
  • DOROTA

    ocena usługi:

    Polecam !
  • Marian S.

    ocena usługi:

    Rzetelna opinia odpowiadająca na zadane pytania. Zdecydowanie polecam.
  • joanna

    ocena usługi:

  • Jolanta

    ocena usługi:

    ....Opinia konkretna ,szybka ,profesjonalna .....jezeli zaistnieje potrzeba napewno skorzystam.....JOLANTA..S....
  • krystyna

    ocena usługi:

    POLECAM , porada prawna sporządzona bardzo szybko i czytelnie. Bardzo serdecznie dziękuję I POZDRAWIAM Krystyna
  • Wiesława

    ocena usługi:

    Wasz opinia była rzetelna i wyczerpująca . Oszczędność czasu za bardzo przyzwoita cena. Wiesława
  • Gabriela

    ocena usługi:

    Dziękuję za opinię. Jest precyzyjna, wielopłaszczyznowa pod kątem przepisów, poglądów, treści merytorycznej. Polecam.... i sama jeszcze zapewne skorzystam z pomocy zespołu. Gabriela


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane