Ile telewizja zarabia na Mikołaju?
Ponad 68,5 mln zł - tyle stacje telewizyjne zarobiły na Mikołaju w okresie od 1 listopada do 20 grudnia 2009 roku. W tym czasie wyemitowano w telewizji 15 246 spotów reklamowych z wizerunkiem „świętego" - wynika z badania „Ile zarabia Mikołaj?", przeprowadzonego przez TNS OBOP.
Najwięcej reklam z Mikołajem mogliśmy zobaczyć na stacji Polsat (niemal 1400 spotów). W listopadzie i grudniu tego roku wizerunek Mikołaja był najczęściej wykorzystywany w reklamach branży telekomunikacyjnej - ponad 8 tys. spotów.
W ciągu minionej dekady (okres 01.01.2000 - 20.12.2009; miesiące: listopad, grudzień, styczeń) stacje telewizyjne pokazały 74 tys. mikołajkowych spotów, zarabiając na tym 331,7 mln zł.
W okresie tym najwięcej na spotach z udziałem św. Mikołaja zarobiły cztery największe stacje: TVN - 86,7 mln zł; Polsat - 82,3 mln zł; TVP1 - 62,8 mln zł oraz TVP2 - 38 mln zł - wynika z badania.
Na mikołajkowych reklamach najmniej oszczędzali reklamodawcy z sektora mediowego i telekomunikacyjnego. Polska Platforma Cyfrowa przeznaczyła na ten cel ponad 33 mln zł. Ponad 30 milionów złotych wydali również: Polkomtel, PTK Centertel oraz Polska Telefonia Cyfrowa - informuje TNS OBOP.
Dariusz Madejski, e-prawnik.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?