Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Klauzule niedozwolone

Sygnatura Data wpisu Branża Treść
XVII AmC 2642/10 27.2.2012 Turystyka "Niewykorzystanie z któregokolwiek ze świadczeń przez Klienta z przyczyn leżących po stronie Klienta nie upoważnia do żądania zwrotu zapłaconej przez niego kwoty"
XVII AmC 3006/10 27.2.2012 Handel elektroniczny "Jeśli po otrzymaniu towaru, okaże się, iż jest on wadliwy, należy niezwłocznie skontaktować się z naszym sklepem mailem lub wysłać go na swój koszt wraz z kartą gwarancyjną na adres firmy (...). Termin niezwłocznie oznacza 10 dni od daty otrzymania produktu"
XVII AmC 3007/10 27.2.2012 Handel elektroniczny "Nie ponosimy odpowiedzialności za ewentualne błędy w opisie lub drobne rozbieżności między zdjęciem produktu a jego rzeczywistym wyglądem - takowe nie mogą być podstawą roszczeń"
XVII AmC 2424/10 27.2.2012 Turystyka "Wzrost kursów walut, kosztów transportu, ceł, podatku lub opłat za usługi w portach morskich i lotniczych upoważnia Sport Vita do podwyższenia ceny imprezy turystycznej, jednak nie może ono nastąpić w terminie krótszym, niż 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy"
XVII AmC 3458/10 27.2.2012 Handel elektroniczny "Sądem właściwym do rozpatrywannia sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby firmy ZWOLTEX Spółka z o.o."
XVII AmC 3172/10 27.2.2012 Turystyka "Reklamacje wraz z dowodami potwierdzającymi zaistnienie nieprawidłowości należy zgłaszać do Lemitours w formie pisemnej w ciągu 7 dni od dnia zakończenia imprezy"
XVII AmC 3460/10 27.2.2012 Sprzedaż konsumencka "Właściwym sądem do rozstrzygania sporów związanych z działalnością Sklepu jest sąd właściwy dla siedziby właściciela Sklepu."
XVII AmC 1928/10 27.2.2012 Turystyka "Jeżeli Klient zrezygnuje z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie, Biuro potrąca: - opłatę manipulacyjną w wysokości 5 % ceny - przy rezygnacji do 40 dni przed rozpoczęciem imprezy - 25 % ceny - przy rezygnacji między 30 a 15 dniem przed rozpoczęciem imprezy - 50 % ceny - przy rezygnacji miedzy 15 a 7 dniem przed rozpoczęciem imprezy - 90 % ceny - przy rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy"
XVII AmC 2218/10 27.2.2012 Turystyka "Klient zobowiązany jest do pokrycia wyrządzonych przez siebie szkód w trakcie trwania imprez w miejscu ich powstania (hotel, autokar itp.)"
XVII AmC 1019/09 27.2.2012 Inne usługi "Wszelkie reklamacje w związku z Konkursem mogą być zgłaszane listem poleconym (...) w terminie nie późniejszym niż 7 od daty zaistnienia zdarzenia stanowiącego podstawę reklamacji, jednakże nie później niż w terminie do 14 sierpnia 2009 roku włącznie, pod rygorem wygaśnięcia jakichkolwiek roszczeń związanych z udziałem w Konkursie (...)."
XVII AmC 1016/09 27.2.2012 Inne usługi "Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność lub odmowę zrealizowania transakcji w punkcie handlowym z użyciem karty."
XVII AmC 1017/09 27.2.2012 Inne usługi "Odpowiedzialność Organizatora jest ograniczona względem Uczestnika do wysokości wartości możliwej do wygrania w Konkursie nagrody."
XVII AmC 1020/09 27.2.2012 Inne usługi "Niezgłoszenie roszczeń w ww. terminie oznacza zrzeczenie się przez Uczestnika wszelkich roszczeń związanych z uczestnictwem w Konkursie"
XVII AmC 1021/09 27.2.2012 Inne usługi "Organizator zastrzega sobie prawo zmiany okresu trwania Konkursu, zmiany warunków Konkursu oraz nagród przeznaczonych do wygrania w Konkursie, o czym powiadomi Uczestników na stronach internetowych: www.chrysler.pl, www.jeep.pl, www.dodge.pl"
XVII AmC 631/09 27.2.2012 Turystyka "Klient nie może dochodzić odszkodowania za niewykonanie umowy od Organizatora w przypadku (...) zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż liczba wymagana dla danej imprezy, która wynosi 40 % zakontraktowanych miejsc w przewozie pasażerskim i odnosi się do każdego państwa, do którego Organizator oferuje pakiet"
XVII AmC 227/11 22.2.2012 Turystyka "Po upływie 3 dni, komunikat stanowi aneks do oryginalnej umowy, a wpłaty różnicy w cenie wyjazdu należy dokonać nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy."
XVII AmC 228/11 22.2.2012 Turystyka "Uczestnicy w pełni odpowiadają za wyrządzone przez siebie szkody materialne oraz są zobowiązani do natychmiastowego pokrycia ze środków własnych kosztów strat w miejscu ich powstania."
XVII AmC 229/11 22.2.2012 Turystyka "Lemitours nie dokonuje zwrotu kosztów świadczeń niewykorzystanych przez uczestnika z przyczyn leżących po jego stronie, np. spóźnienie lub niestawienie się w miejscu zbiórki, niewykorzystanie posiłków, odmowa udziału w zwiedzaniu lub wejścia do obiektu, dobrowolna rezygnacja z części programu lub świadczeń objętych ceną imprezy itp."
XVII AmC 230/11 22.2.2012 Turystyka "W żadnym przypadku odpowiedzialność Lemitours nie może być wyższa niż faktyczna wartość zaistniałej szkody, a w razie całkowitego nie wywiązania się z zobowiązań nigdy nie wyższa niż cena podstawowa imprezy."
XVII AmC 231/11 22.2.2012 Turystyka "Lemitours zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy w przypadku zbyt małej ilości uczestników."
XVII AmC 3496/10 22.2.2012 Turystyka "Biuro zastrzega sobie prawo zmian terminów, tras lub odwołania imprezy / na skutek działania siły wyższej, decyzji władz państwowych, braku minimalnej ilości uczestników itp./, o czym w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem imprezy powiadomi klienta, zaproponuje imprezę zastępczą, a jeśli klient nie wyrazi zgody - zwróci wniesione przez klienta świadczenia bez kary umownej"
XVII AmC 3565/10 22.2.2012 Turystyka "B.P. Fun Tour zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy do 7 dni przed jej rozpoczęciem z przyczyn leżących po stronie kontrahenta, w przypadku działania czynników "siły wyższej" oraz w przypadku braku odpowiedniej liczby uczestników imprezy"
XVII AmC 2216/10 22.2.2012 Turystyka "Uczestnik winien zgłosić do Biura skargę na piśmie w ciągu 7 dni od daty zakończenia imprezy - w przeciwnym razie reklamacje mogą być nie rozpatrzone"
XVII AmC 2078/10 22.2.2012 Turystyka "Organizator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług w czasie Imprezy turystycznej do wysokości rzeczywistej szkody poniesionej przez Klienta, jednak nie wyższej niż do wysokości 150% ceny Imprezy turystycznej"
XVII AmC 4894/11 22.2.2012 Usługi internetowe "Dominion zastrzega sobie prawo do zablokowania usługi użytkownikowi bez zwrotu wpłaconych należności jeżeli: - został naruszony regulamin lub umowa łącząca strony - nie została wniesiona opłata w terminie."
XVII AmC 4895/11 22.2.2012 Usługi internetowe "Dostawca nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej za przerwy w świadczeniu Usługi."
XVII AmC 2078/10 22.2.2012 Turystyka "W przypadku rezygnacji Uczestnika z Imprezy organizator ma prawo dokonać potrąceń w wysokości: - 2% ceny Imprezy (opłata manipulacyjna) - rezygnacja do 30 dni przed Imprezą - 30% ceny Imprezy - rezygnacja między 29 a 14 dniem przed Imprezą - 60% ceny Imprezy - rezygnacja między 13 a 7 dniem przed Imprezą - 95% ceny Imprezy - rezygnacja poniżej 7 dni przed Imprezą."
XVII AmC 2078/10 22.2.2012 Turystyka "Ustala się jako miejscowo właściwy do rozstrzygania ewentualnych sporów Sąd we Wrocławiu"
XVII AmC 2355/10 22.2.2012 Usługi bankowe "Posiadacz ROR ponosi odpowiedzialność za następstwa i szkody wynikłe z realizacji utraconych czeków i blankietów czekowych przed upływem terminów wskazanych w ust.1."
XVII AmC 2360/10 22.2.2012 Usługi bankowe "(...) oprocentowanie w trakcie trwania umowy może ulec zmianie."
XVII AmC 1181/10 22.2.2012 Turystyka "Biuro nie zwraca pieniędzy z tytułu nie wykorzystanych przez uczestnika świadczeń z jego winy (np. spóźnienie się na miejsce zbiórki, skrócenie pobytu, rezygnacja z części lub całości programu)."
XVII AmC 1182/10 22.2.2012 Turystyka "Jeżeli Klient rezygnuje z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie, Biuro potrąca: a) przy rezygnacji powyżej 35 dni przed rozpoczęciem imprezy 60 zł, b) przy rezygnacji między 35 a 28 dniem - 25% ceny imprezy od osoby, c) przy rezygnacji między 27 a 15 dniem - 50% ceny imprezy od osoby, d) przy rezygnacji między 14 a 7 dniem - 60% ceny imprezy od osoby, e) przy rezygnacji między 6 a 4 dniem - 75% ceny imprezy od osoby, f) przy rezygnacji poniżej 3 dni przed datą rozpoczęcia imprezy - 90% ceny imprezy od osoby."
XVII AmC 2203/10 22.2.2012 Turystyka "Klient rezygnując z udziału w imprezie składa oświadczenie pisemne i ponosi następujące koszta: - 20% ceny, jeżeli rezygnacja nastąpiła do 30 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy, - 30% ceny imprezy przy rezygnacji od 29-22 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy, - 50% ceny imprezy przy rezygnacji od 21-7 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy, - przy rezygnacji do 7 dni przed terminem imprezy Biuro potrąca rzeczywiście związane udokumentowane koszta ok. 90%"
XVII AmC 292/09 22.2.2012 Turystyka "Wysokość odszkodowania nie może przekraczać sumy, którą Uczestnik zapłacił za świadczenia w chwili podpisania umowy."
XVII AmC 292/09 22.2.2012 Turystyka "Biuro zastrzega sobie jednak prawo do zmiany ceny w wyjątkowych przypadkach, takich jak: zmiany kursów walut przekraczające 5% taryf przewozowych, cen paliw, przepisów podatkowych itp. Nie później jednak niż 20 dni przed datą wyjazdu"
XVII AmC 292/09 22.2.2012 Turystyka "Biuro zwraca całą wpłatę za udział w imprezie w wypadku (...) odstąpienia Uczestnika od umowy w przypadku wzrostu ceny imprezy o więcej niż 10 %"
XVII AmC 292/09 22.2.2012 Turystyka "Biuro nie zwraca pieniędzy z tytułu niewykorzystanych przez Uczestnika świadczeń z jego winy (np. spóźnienie się na miejsce zbiórki, skrócenie pobytu, rezygnacja z części lub całości programu)"
XVII AmC 292/09 22.2.2012 Turystyka "Jeżeli Klient zrezygnuje z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie, Biuro potrąca: a) w przypadku imprezy turystycznej - przy rezygnacji powyżej 35 dni przed rozpoczęciem imprezy - 10% ceny imprezy od osoby, - przy rezygnacji między 35 a 28 dniem - 25% ceny imprezy od osoby, - przy rezygnacji między 27 a 15 dniem - 50% ceny imprezy od osoby, - przy rezygnacji między 14 a 8 dniem- 65% ceny imprezy od osoby, - przy rezygnacji między 7 a 1 dniem - 85% ceny imprezy od osoby, - przy rezygnacji w dzień rozpoczęcia imprezy lub niepojawieniu się przy jej rozpoczęciu - 100% ceny imprezy od osoby, b) w przypadku biletów lotniczych na przeloty czarterowe - przy rezygnacji powyzej 30 dni przed wylotem - 20% ceny biletu, - przy rezygnacji między 29 a 22 dniem - 45% ceny biletu, - przy rezygnacji między 21 a 15 dniem - 65% ceny biletu, - przy rezygnacji między 14 a 8 dniem - 70% ceny biletu, - przy rezygnacji między 7 a 1 dniem - 80% ceny biletu, - przy rezygnacji w dzień wylotu lub przy niepojawieniu się (tzw. NOW SHOW) na lotnisku - 100%"
XVII AmC 292/09 22.2.2012 Turystyka "Uczestnik ma prawo złożyć w Biurze reklamację w razie nienależytego wykonania umowy, w terminie 14 dni od zakończenia imprezy z zastrzeżeniem pkt 16 d i 16 e"
XVII AmC 292/09 22.2.2012 Turystyka "W przypadku imprez obsługiwanych przez pilota wycieczek lub rezydenta, warunkiem rozpatrzenia reklamacji przez Biuro jest zgłoszenie przez Uczestnika w czasie trwania imprezy pilotowi lub rezydentowi na piśmie umotywowanych zastrzeżeń"
XVII AmC 292/09 22.2.2012 Turystyka "Nie uważa się za wadę usługi niedopełnienie warunków umowy uczestnika lub osoby prawne i fizyczne nie pozostające w stosunku prawnym z usługodawcą albo wynikające z okoliczności, za które Biuro nie odpowiada (np. warunki atmosferyczne, losowe, decyzje władz, awarie przewoźników lotniczych, promowych itp.)
XVII AmC 3142/10 23.1.2012 Turystyka "Biuro nie zwraca żadnych kwot za świadczenia nie wykorzystane z winy Nabywcy"
XVII AmC 2943/10 23.1.2012 Turystyka "Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany ceny Imprezy z powodu nieprzewidywalnych w momencie ustalania cen: zmian kursów walut, kosztów transportu, wzrostu ceł, podatków lub opłat mających wpływ na cenę Imprezy, jednak nie później niż 20 dni przed datą rozpoczęcia Imprezy"
XVII AmC 2922/10 23.1.2012 Turystyka "Przy podwyżkach przekraczających 10 % ustalonej z Klientem ceny, Klient ma prawo do odstąpienia od umowy o zorganizowanie imprezy turystycznej, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu"
XVII AmC 2908/10 23.1.2012 Turystyka "Klient musi złożyć reklamacje w formie pisemnej w ciągu 7 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej"
XVII AmC 1863/10 18.1.2012 Usługi bankowe "Bank nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z ujawniania karty rejestracji oraz udostępnienia klucza sprzętowego osobom trzecim"
XVII AmC 2399/10 18.1.2012 Turystyka "Biuro ma prawo odwołania imprezy z przyczyn od siebie niezależnych jak np.: brak wymaganego minimum uczestników, decyzje władz państwowych itp. (...) Klientowi nie przysługuje z tego tytułu odszkodowanie"
XVII AmC 526/10 18.1.2012 Turystyka "Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za bagaż Uczestników swoich imprez w przypadku jego zamiany, zagubienia, zapomnienia czy kradzieży (zalecane jest dodatkowe ubezpieczenie bagażu)"
XVII AmC 1914/10 18.1.2012 Turystyka " W przypadku rezygnacji z obozów letnich i zimowych z przyczyn leżących po stronie Uczestnika obciążają go koszty: a) przy rezygnacji poniżej 30 dni przed rozpoczęciem imprezy - opłata manipulacyjna w wysokości 500 zł b) przy rezygnacji pomiędzy 29 a 14 dniem - 50 % ceny imprezy c) przy rezygnacji między 14 a 7 dniem - 75 % ceny imprezy d) przy rezygnacji późniejszej - 100 % ceny imprezy"
XVII AmC 1915/10 18.1.2012 Turystyka "Organizator nie zwraca wartości świadczeń, których Uczestnik nie wykorzystał w czasie trwania imprezy z przyczyn leżących po stronie Uczestnika"
< >

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Karolina

    ocena usługi:

    Konkretna odpowiedź, dziękuję
  • Karolina

    ocena usługi:

    Konkretna odpowiedź, dziękuję
  • euro52

    ocena usługi:

    Szybka i obszerna opinia na zadany temat.Bardzo dobrze.
  • Asia

    ocena usługi:

    Super pomoc dziękuję
  • Klient

    ocena usługi:

    Szybka reakcja, konkretna odpowiedź .Polecam????
  • Klient

    ocena usługi:

    Szybka reakcja, konkretna odpowiedź .Polecam????
  • Klient

    ocena usługi:

    Szybka reakcja, konkretna odpowiedź .Polecam????
  • Cezary

    ocena usługi:

  • Agnieszka

    ocena usługi:

  • Agnieszka

    ocena usługi:

  • Aga

    ocena usługi:

    Szybko, sprawnie uzyskałam wyczerpująca odpowiedź na moje pytanie. Dziękuję serdecznie .
  • Olena Bilyk

    ocena usługi:

    Odpowiedz na czas, odpowiedz kompletna
  • Ela

    ocena usługi:

  • Ela

    ocena usługi:

  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Szybka i profesjonalna pomoc. Polecam
  • Barbara Kwiatkowska

    ocena usługi:

    Kompetentne i wyczerpujące
  • Barbara Kwiatkowska

    ocena usługi:

    Kompetentne i wyczerpujące



////

Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane