Chłopcy są dyskryminowani w szkołach

W podstawówkach dziewczynki lepiej czytają, piszą i logiczniej myślą niż ich koledzy – wynika z pilotażowego programu Instytutu Badań Edukacyjnych.

Badania miały ocenić umiejętności i wiedzę dzieci w wieku wczesnoszkolnym – czytamy na łamach Gazety Prawnej. Instytut sprawdził 5 tysięcy sześcio- i siedmiolatków.

Dlaczego dziewczynki wypadają w nauce lepiej niż chłopcy? – To efekty tego, że na pierwszym etapie nauczania polska szkoła jest po prostu niedostosowana do chłopców. Ewidentnie preferuje dziewczynki – oceniają na łamach dziennika eksperci.

Według nich już w najmłodszych klasach dominuje model kształcenia oparty na powtarzaniu regułek i definicji, a w tym dziewczynki są znacznie lepsze. Chłopcy najlepiej wchłaniają wiedzę w sposób doświadczalny. W szkołach publicznych nie ma tymczasem miejsca na doświadczenia, a bazuje się na przekazywaniu wiedzy jako pewnej formuły do zapamiętania.