Ze szkolnych sklepików znikną słodycze?
Producenci chipsów, słodkich napojów, ciastek i batonów – tacy jak Coca-Cola, Danone, Unilever i Kraft – zobowiązali się, że zrezygnują z reklamy niezdrowej żywności skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia.
Gazeta Prawna donosi, że podpisany przez największych producentów żywności dokument ma być etycznym zobowiązaniem na rzecz walki z otyłością wśród dzieci. Parafowany kodeks zostanie dzisiaj przedstawiony przez Polską Federację Producentów Żywności.
Reklamy hamburgerów i słodyczy nie będzie również w szkołach podstawowych. – To krok w dobrą stronę, choć postulowaliśmy, żeby podnieść wiek do 13 lat oraz żeby zakaz reklamy obejmował przedszkola – mówi Gazecie Prawnej Aleksandra Frączek, prawnik z Federacji Konsumentów.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?