Ze szkolnych sklepików znikną słodycze?

Producenci chipsów, słodkich napojów, ciastek i batonów – tacy jak Coca-Cola, Danone, Unilever i Kraft – zobowiązali się, że zrezygnują z reklamy niezdrowej żywności skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia.

Gazeta Prawna donosi, że podpisany przez największych producentów żywności dokument ma być etycznym zobowiązaniem na rzecz walki z otyłością wśród dzieci. Parafowany kodeks zostanie dzisiaj przedstawiony przez Polską Federację Producentów Żywności.

Reklamy hamburgerów i słodyczy nie będzie również w szkołach podstawowych. – To krok w dobrą stronę, choć postulowaliśmy, żeby podnieść wiek do 13 lat oraz żeby zakaz reklamy obejmował przedszkola – mówi Gazecie Prawnej Aleksandra Frączek, prawnik z Federacji Konsumentów.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Stary 2012-07-11 17:06:22

    Kiedyś w latach 60 i 70 tych nie było sklepików w szkołach. Były natomiast stołówki. A jak ktoś był głodny, czy chciał się napić to za tą samą cenę co w sklepie mógł kupić bułkę czy oranżadę. Czy sprzedając tylko takie "zdrowe" jedzenie sklepik się utrzyma? Wątpię. Będzie za to kwitnął handel z pod lady. Lepiej już gdyby te sklepiki zniknęły ze szkół, a takie podstawowe rzeczy jak bułka, rogal czy napój można było kupić w stołówce.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika