Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Odpowiedzialność producenta i sprzedawcy

Pytanie: Osoba fizyczna zakupiła stolarkę okienną. Po zamontowaniu stolarka okazała się wadliwa (nieszczelności powodujące utratę ciepła, parowanie i zlodowacenia). Kupujący wielokrotnie zgłaszał reklamacje u producenta, jednak zostały one bezpodstawnie odrzucone (stwierdzono, iż stolarka jest niewłaściwie używana, co nie jest prawdą). Kupujący zwrócił się do rzecznika konsumentów, który uznał jego argumenty, jednak nie przekonało to producenta stolarki. W związku z tym kupujący wytoczył powództwo cywilne przeciwko producentowi o zapłatę kwoty ceny stolarki oraz odszkodowanie za zwiększone koszty ogrzewania. Producent w odpowiedzi na pozew wniósł o oddalenie powództwa i złożył wniosek o wezwanie do udziału w sprawie w charakterze pozwanego swojego autoryzowanego przedstawiciela handlowego. Powód na podstawie art. 194 par. 3 złożył wniosek o pozwanie również przedstawiciela handlowego, ale uważa, że mimo wszystko legitymację bierną ma również producent stolarki, który był jej właścicielem, a przedstawiciel tylko pośredniczył. Producent udzielił gwarancji na stolarkę okienną, powód posiada kartę gwarancyjną wystawioną przez fabrykę. Dopozwany przedstawiciel handlowy w odpowiedzi na pozew twierdzi, iż to producent jest sprzedawcą stolarki, a on jedynie pośredniczył pobierając prowizję (na fakturze zakupu stolarki jako sprzedający widnieje zarówno producent jak i przedstawiciel handlowy). Ponadto na podstawie umowy o współpracy przedstawiciel handlowy montował stolarkę i częściowo udzielał gwarancji na montaż. Czy w tej sytuacji zarówno producent jak i przedstawiciel handlowy mogą być jednocześnie pozwanymi odpowiadając solidarnie? Jeśli tak, to jaka może być podstawa prawna - czy obydwa podmioty można uznać za sprzedającego, czy może jakaś inna?

Fragment odpowiedzi specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:
W zakresie wad towaru odpowiedzialność producenta jest odpowiedzialnością gwarancyjną natomiast odpowiedzialność sprzedawcy jest odpowiedzialnością reklamacyjną. W przypadku kierowania roszczenia (...)

Odpowiedź zablokowana

Dostęp do e-prawnik.pl na 24h! za: 10,70zł

Wyślij SMS na numer: 7968, w treści wpisując EP

* kod otrzymany przez sms (6 znaków)

pełna oferta
już od 60 gr dziennie

posiadasz "Dostęp do treści?"


regulamin

instrukcja obsługi SMS

Po wysłaniu SMS'a otrzymasz odpowiedź zawierającą specjalny kod dostępu, który należy wpisać w okienku logowania. Kod umożliwia przeglądanie wszystkich treści w portalu e-prawnik.pl

Zapoznaj się z regulaminem usługi. Aby skorzystać z usługi musisz mieć poprawnie skonfigurowaną obsługę plików cookie.

Wysyłając SMS na w/w numery wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany numer telefonu komórkowego.


Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

Podobne Artykuły

 

Komentarze: Odpowiedzialność producenta i sprzedawcy

  • Kryś 2011-02-08 18:07:58

    Re: Odpowiedzialność producenta i sprzedawcy

    a kto może mi odpowiedzieć na takie pytanie: jaka jest odpowiedzialność producenta w aspekcie produkcji części zamiennych do wytworzonego produktu, czy serwisu tego produktu?


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 3
  • 5
  • 5
  • 4
  • 3
  • osób

Opinie naszych klientów

  • tomasz

    ocena usługi:

    W pełni wyczerpująca treść odpowiedzi
  • Seweryn

    ocena usługi:

    Dziękuję za poradę. Bardzo wyczerpująca i dokładna odpowiedź. Mam nadzieję, że pomoże mi ona rozwiązać mój problem. Kontakt również bardzo dobry. Świetna obsługa. Dobrze, że jest taki portal jak e-prawnik. Polecam wszystkim.
  • CZESŁAW

    ocena usługi:

    PORADA USYSTEMATYZOWANA TEMATYCZNIE , KOMPLEKSOWA , NAPISANA W DOSTĘPNYM \" JĘZYKU\". ODPOWIADA KROK PO KROKU NA ZADANE PYTANIA. CO NAJWAŻNIEJSZE - WIEM JAK DALEJ POSTĘPOWAĆ ....POLECAM KORZYSTANIE Z TEJ FORMY . Czesław
  • Maja

    ocena usługi:

  • Paweł

    ocena usługi:

    To jest druga usługa , z której jestem bardzo zadowolony. Opinia zrozumiała, profesjonalna usługa warta polecenia. Dziękuję Paweł.
  • Marian

    ocena usługi:

    Polecam Opinia jasna i zrozumiała jak wszystkie dotychczsowe. Pozdrawiam cały zespół
  • gs

    ocena usługi:

    Dziękuję za opinię .Fajnie ,że można w dość łatwy i szybki sposób otrzymać poradę prawną. Świetna obsługa i kontakt oraz podejście do klienta bardzo profesjonalne , a sama opinia jasna, krótka i zrozumiała.Podoba mi się również to, że po otrzymaniu opini można jeszcze wyjaśnić pewne zagadnienia. Polecam. Pozdrawiam Biuro obsługi klienta i cały Zespół prawników.
  • Bogusław

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za wnikliwe i profesjonalne wyjaśnienia dotyczące mojej sprawy. Konkluzja rozważań prawnych jest jasna i jednoznaczna, mam nadzieję, że dzięki niej uda mi się zakończyć pozytywnie moją sprawę. Cieszę się, że istnieje tak profesjonalny i życzliwy portal jak e-prawnik.pl. Będę polecał wszystkim. Pozdrawiam serdecznie cały Zespół. Bogusław
  • Maria

    ocena usługi:

    Dziękuję za pomoc. Maria
  • teresa

    ocena usługi:

    Jestem zadwolona z usługi. Otrzymałam wyczerpującą odpowiedź. W razie wątpliwości można \"dopytać\".
  • Paweł

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolony z opini,bardzo przejrzysta i zrozumiała .Polecę znajomym .Dziękuję Paweł.
  • Joanna

    ocena usługi:

  • Edward

    ocena usługi:

    Człowiek prosząc o poradę,podświadomie myśli o korzystnym dla niego rozwiązaniu,nie zawsze tak jest,niestety, lecz opinia prawna,wystawiona przez e-prawnik, w sposób czytelny dla nas, pokazuje jak można bronić się przed,mówiąc kolokwialne,oszustami,żerującymi na naszej niewiedzy
  • Zbigniew

    ocena usługi:

    Jestem usatysfakcjonowany szybką, profesjonalną obsługą portalu e-prawnik. Podoba mi się szerokie podejście do rozwiązywanych problemów prawnych, ich uzasadnianie piśmiennictwem, oraz kontakty w celu sprecyzowania tych problemów.
  • Bożena

    ocena usługi:

    Polecam ,fachowa szybka obsługa kompetentni doradcy , szybka odpowiedz pomocna, bez wychodzenia z domu.Wiem jak rozwiązac mój problem dziękuję.
  • Józef

    ocena usługi:

    Opinia w pełni spełniła moje oczekiwania . Zagadnienia zostały opisane wielowątkowo co rozwiało nurtujące mnie wątpliwości. Napisana językiem wystarczająco zrozumiałym.
  • Janusz

    ocena usługi:

    Dziękuję za opinię, chocjaż nie po mojej myśli ale dobra. Cieszy mnie że istnieje coś takiego jak e-prawnik.pl Dzięki Janusz


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane