Sprawdzili reklamy. Jest za głośno

Zmierzono głośność reklam u 58 nadawców telewizyjnych, których działalność podlega przepisom ustawy o radiofonii i telewizji.

Badania były przeprowadzone w czerwcu. Pomiary prowadził, na zlecenie KRRiT Uniwersytet Muzyczny w Warszawie.

- Przekroczenia są. Pełny raport na ten temat opublikujemy we wrześniu, teraz analizujemy wyniki badania – mówi dla e-prawnik.pl Katarzyna Twardowska, rzeczniczka KRRiT.

Celem badań jest sprawdzenie, czy nadawcy przestrzegają przepisów obowiązujących od czerwca zeszłego roku. Weszło wówczas w życie rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych. Zgodnie z nim głośność reklam i telesprzedaży nie może być większa od głośności poprzedzających je audycji.

Rada przypomina, że w przypadku łamania przepisów wspomnianego rozporządzenia przewodniczący KRRiT może podjąć decyzje o nałożeniu na nadawcę kary wynoszącej do 50 proc. opłaty rocznej za używanie częstotliwości lub do 10 proc. przychodów.

Dariusz Madejski, e-prawnik.pl