Pytanie klienta:
Odpowiedź prawnika:
Sąd Apelacyjny we Wrocławiu podkreślił w wyroku z 15 stycznia 2010 r., sygn. I ACa 1202/2009: „Nie można się zgodzić z oceną, że standard zachowania, profesjonalizm, wymaga by administrator na bieżąco filtrował i usuwał wypowiedzi naruszające prawo lub mogące naruszać prawo w obiektywnym przekonaniu, bez uprzedniego o tym fakcie zawiadomienia. Stawianie pozwanemu takich wymogów byłoby sprzeczne z przepisamiart. 14 i 15 w zw. z art. 12 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.”.
W razie otrzymania takiego zawiadomienia od firm powinna zostać uruchomiona procedura przewidziana dla takich przypadków, która powinna zostać opisana w regulaminie świadczenia usług. Przykładowo zatem w przypadku nieuzyskania stanowiska osoby umieszczającej niekorzystny wpis dotyczący firmy X, mógłby Pan zakładać, że posty umieszczane przez tego użytkownika nie do końca muszą być zgodne z prawdą, a co za tym idzie można przyjmować wiarygodność faktu, że podawane przez użytkownika informacje są bezprawne. To obligowałoby Pana do niezwłocznego zablokowania dostępu do tego typu treści na forum. W przeciwnym bowiem razie aktualna staje się i Pana odpowiedzialność za treść umieszczonych na forum wpisów.