Jak ustrzec się niechcianej e-reklamy?
Społecznościowe serwisy internetowe nie maja prawa przetwarzania naszych danych osobowych jeżeli sobie tego nie życzymy - donosi Gazeta Prawna. Często dzieje się inaczej, a informacje takie są udostępniane firmom, rozsyłającym reklamy na prywatne skrzynki pocztowe. „Portale nie mają prawa bez naszej zgody tworzyć nam profili osobowościowych i wykorzystywać ich w celu przesyłania nam sprofilowanych reklam" - mówiła dla Gazety Prawnej Małgorzata Kałużyńska-Jasak, rzecznik Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Jeżeli już tak się stanie, to możemy zwrócić się do administratora portalu o usuniecie naszych danych. Odpowiedź pisemną musimy uzyskać w ciągu 30 dni.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?