Od wtorku obowiązują nowe zasady zgłaszania zbiorów danych do rejestru przez administratorów. Tak wynika z rozporządzenia w sprawie wzoru zgłoszenia zbioru danych do rejestracji generalnemu inspektorowi ochrony danych osobowych (DzU z 2008 r. nr 229, poz. 1536 ze zm.), które dzisiaj wchodzi w życie. Zmiany są potrzebne, bo obecne zasady zgłoszeń – działające od kilku lat – sprawiały zainteresowanym rejestracją wiele praktycznych trudności.
Jak zarejestrować zbiory danych osobowych?
Powiązane artykuły
Prywatny monitoring w prawie polskim
Kompletny przewodnik po prywatnym monitoringu w Polsce 2025. RODO, kary UODO, odpowiedzialność prawna, praktyczne porady prawne.
Co to jest RODO?
Dnia 25 maja 2018 roku we wszystkich krajach należących do Unii Europejskiej zaczęło być stosowane Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych 2016/679 (RODO).
Zasady odpowiedzialności cywilnoprawnej administratorów i podmiotów przetwarzających dane osobowe przewidziane w RODO
Z dniem 25 maja 2018 r. na terytorium Polski weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku (...)
Powierzenie danych osobowych
Powierzenie danych powinno być regulowane umową lub innym instrumentem prawnym, określającym przedmiot i czas trwania przetwarzania, charakter i cele przetwarzania, rodzaj danych osobowych i kategorie (...)
Automatyczne przetwarzanie danych oparte na profilowaniu
RODO szczególny nacisk kładzie na operacje przetwarzania przy użyciu technik profilowania w sytuacji, gdy to przetwarzanie: jest zautomatyzowane, dokonywane jest na danych osobowych, ma (...)
Jak zarejestrować firmę przez bank?
Już ponad tysiąc przedsiębiorców skorzystało z możliwości rejestracji firmy za pomocą bankowości elektronicznej. Korzystasz z bankowości elektronicznej i myślisz o założeniu własnej (...)
Transgraniczne przetwarzanie danych
Istotą mechanizmu „punktu kompleksowej współpracy” jest ustanowienie jednego, konkretnego organu ochrony danych, który w pierwszym rzędzie odpowiada za nadzór (...)
Anonimizacja i pseudonimizacja
Według RODO, anonimizacja pozwala na usunięcie powiązań między danymi osobowymi a osobami, których dane dotyczą. Z kolei pseudonimizacja to „ukrycie” danych osobowych, ponieważ (...)
Zabezpieczenia danych
Według RODO, każdy administrator danych zobowiązany jest do tego, żeby dane osobowe przetwarzał z poszanowaniem podstawowych zasad.
Prawo do przenoszalności danych według RODO
W określonych sytuacjach będziemy mieli możliwość otrzymywania od administratora dotyczących nas danych, które sami mu dostarczyliśmy, a także możliwość przesyłania tych danych (...)