Klienci mogą kwestionować reklamy, jeśli uważają je za nieeetyczne lub łamiące prawo. Firma, która dopuściła się nieprawidłowości, może zostać surowo ukarana. W ostatnich dniach sporo kontrowersji wywołała kampania reklamowa marki odzieżowej House – giełdowej firmy Artman – pod hasłem “Virginity – warto być dziewicą!”. Marka kierowana jest głównie do młodzieży (osób mających 15 – 25 lat). Reklamy przedstawiają młode osoby wykonujące gesty kojarzące się z seksem. Na innych plakatach pojawiają się te same osoby, ale w charakteryzacji odwołującej się do stereotypów osób religijnych, np. ze sznurem koralików w dłoni kojarzącym się z różańcem. Towarzyszą im napisy: “Strzeż mnie, ojcze”, “Znam 69 sposobów na zachowanie dziewictwa”. Częścią kampanii reklamowej jest też zbieranie podpisów pod projektem ustawy promującej dziewictwo i czystą miłość.
Kontrowersyjne reklamy
Powiązane artykuły
Kiedy reklama jest nieuczciwa?
Definicje czynów nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy podaje ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Ustawa reguluje kwestię zapobiegania i zwalczania nieuczciwej (...)
Kiedy pośrednik może domagać się wynagrodzenia za swoje świadczenie?
Podstawowym warunkiem dla uznania ważności umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, jest jej forma pisemna. Jak skonstruować umowę, aby uniknąć trudności w wyegzekwowaniu (...)
Jak złożyć zawiadomienie o wyznaczeniu nowego inspektora ochrony danych?
Przetwarzasz dane osobowe? Pamiętaj, że musisz wyznaczyć inspektora ochrony danych (IOD) oraz powiadomić o tym fakcie Prezesa UODO. Masz na to dwa tygodnie od daty wyznaczenia IOD, jednak nie później (...)
Chcesz kupić, sprzedać, wynająć mieszkanie przez pośrednika? Na co uważać?
Uważaj na firmy, które pobierają opłaty za udostępnianie adresów. Upewnij się, że pośrednik zweryfikował stan techniczny i prawny mieszkania. Przeczytaj dokładnie umowę i sprawdź, czy nie (...)
Kiedy możesz korzystać z cudzego utworu bez umowy? (dozwolony użytek)
Zasadą w prawie autorskim jest, iż z utworu może korzystać lub nim rozporządzać tylko osoba uprawniona. Najczęściej będzie to sam twórca lub osoba, która nabyła określone prawa majątkowe, (...)
Ocena skutków dla ochrony danych
Przeprowadzenie takiej oceny będzie wymagane, jeżeli operacje przetwarzania danych mogą powodować wysokie ryzyko naruszenia prywatności osób, których dane dotyczą.
Jak powołać inspektora ochrony danych?
Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) przewiduje w określonych przypadkach obowiązek wyznaczenia inspektora dla administratorów i podmiotów przetwarzających.
Zasady uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym w Polsce
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej (...)