Operator ukarany za konkursy smsowe

O nałożeniu na Polską Telefonię Cyfrową kary w wysokości 21 mln zł informuje dzisiejsza „Rzeczpospolita”. PTC wprowadziła konsumentów w błąd nierzetelnie informując o zasadach konkursu smsowego „Czy stałeś się dzisiaj milionerem?”.  Spółka zaprzestała stosowania praktyki.

UOKiK zainteresował się tematem, gdy kilkuset konsumentów poskarżyło się na wysokie opłaty, które uiszczać muszą za udział w konkursie. Zostali oni bowiem nieprawidłowo poinformowani o zasadach działania loterii. Z jednej strony, w otrzymywanej wiadomości pojawiała się informacja, że smsy są bezpłatne, z drugiej zaś pojawiał się komunikat, że opłata wynosi 4,88 zł za dzień. O tym, jak wysokie koszty były z tym związane, klienci dowiadywali się dopiero po otrzymaniu rachunku za dany okres rozliczeniowy. Co również istotne, nieprecyzyjna treść smsa sugerowała, że zgłoszenie w loterii dotyczy tylko jednego dnia. Tymczasem wysłanie smsa oznaczało uczestniczenie w konkursie do dnia jego zakończenia.

Porady prawne

Poza karą w wysokości 21 262 842 zł PTC musi publikować decyzję na stronie internetowej t-mobile przez pół roku. Decyzja nie jest jednak ostateczna. Operator ma jeszcze prawo odwołać się od wydanej decyzji do sądu – czytamy w „Rzeczpospolitej”.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • NABITA W BUTELKĘ 2014-01-03 19:34:46

    takie same oferty sms-owe przesyła siec PLAY - największy oszust na rynku!!!!!!!!!!! Bezumownie dołączają usługi, zk które każą sobie potem płacić. Jak się zwrócic do nich z pretensją, to łaskawie informują, że wyłączą niechcianą i NIE ZAMAWIANĄ usługę, ale.... za poprzedni miesiąc naliczają opłatę. Pytam czy to nie jest złodziejstwo????? Albo inny przypadek: namawiają na przejście do nich obiecując złote góry, efekt... w miejscu zamieszkania naiwnego abonenta nie ma zasięgu PLAYa, ale żeby nie było tak różowo i zmanipulowany klient nie mógł się wymiksować z takiej umowy, to w pierwszej rozmowie konsultant "wyjasnia", że było już zgłoszenie o awarii sieci i awaria zostanie usunięta do 10 dni. A durny i naiwny klient (mówię o sobie:(() odczekał 10 dni i ma "pozamiatane", bo żadnej awarii nie było, tylko po prost nie ma zasięgu, a że minęło 10 dni od zawarcia umowy, to teraz może im nagwizdać. Nie ma możliwości (bez zapłacenia haraczu) zrezygnować z "usług" PLAYa. PLAY to wyłudzacze. STRZEŻCIE SIĘ ICH!!!!!!!

  • Anda 2014-01-02 17:05:43

    nr 7400 normalnie mnie molestuje ,nie życzę sobie tego, jestem w sieci simplus, co mam robić?


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika