Płacimy za "gratisy"

Za towar, który rzekomo był gratis, konsumenci w rzeczywistości płacili. Nieuczciwe promocje zaserwowały swoim klientom supermarkety Elea, Morfena oraz Real. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że złamano prawo.

Czy kupując opakowanie mydła z oznaczeniem "3+1 gratis" rzeczywiście jedno mydło otrzymujemy za darmo? Otóż niekoniecznie. Cena opakowania zbiorczego była bowiem wyższa niż cena trzech mydeł kupionych osobno. Do czwartego mydła, które zgodnie z zapewnieniami było za darmo, klient więc i tak dopłacał. To tylko jeden z przykładów trików reklamowych, jakie wykazała kontrola w supermarkecie Elea w Sopocie. Podobne "promocje" stosowano w supermarkecie Morfena w Gdańsku oraz Real w Lublinie i Olsztynie.

Gazeta Podatkowa 25.08.2005 r.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika