Szokujące reklamy

Reklama coraz częściej odwołuje się do najniższych instynktów, zaskakując erotyką i brutalnością. Agresywny przekaz niszczy psychikę odbiorców - alarmują psychologowie. Polskie prawo nie nadąża jednak za rynkiem reklamowym. Granice dobrego smaku w reklamie określają ich twórcy.

(...) Zgodnie z polskimi przepisami, reklamy nie powinny naruszać dobrych obyczajów i moralności publicznej - nie mogą zawierać treści pornograficznych, obrażających uczucia religijne lub godność człowieka.

(...) Zdaniem dr. Lecha Haydukiewicza z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji instytucje publiczne mają zbyt małe uprawnienia, żeby skutecznie przeciwdziałać patologiom w reklamie.

Porady prawne

Dziennik Polski 10.05.2007 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika