Szokujące reklamy
Reklama coraz częściej odwołuje się do najniższych instynktów, zaskakując erotyką i brutalnością. Agresywny przekaz niszczy psychikę odbiorców - alarmują psychologowie. Polskie prawo nie nadąża jednak za rynkiem reklamowym. Granice dobrego smaku w reklamie określają ich twórcy.
(...) Zgodnie z polskimi przepisami, reklamy nie powinny naruszać dobrych obyczajów i moralności publicznej - nie mogą zawierać treści pornograficznych, obrażających uczucia religijne lub godność człowieka.
(...) Zdaniem dr. Lecha Haydukiewicza z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji instytucje publiczne mają zbyt małe uprawnienia, żeby skutecznie przeciwdziałać patologiom w reklamie.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?