Utrudnianie abonentom rezygnacji z usługi preselekcji (czyli przekazywania naszych połączeń do realizacji przez innego operatora), brak rzetelnej i pełnej informacji oraz pobieranie od abonentów nieuzasadnionych opłat - to zarzuty, jakie postawił spółce Tele2 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK uważa, że operator telekomunikacyjny - spółka Tele2 narusza interesy konsumentów. Klienci skarżą się, że nie są informowani o konieczności powiadomienia Telekomunikacji Polskiej SA o rezygnacji z preselekcji. Abonenci mogą bowiem zlecić swojemu operatorowi, z którym zawarli umowę na świadczenie usług telefonicznych, przełączanie (czyli preselekcję) wszystkich rozmów na innego, wybranego przez siebie operatora. Wówczas za połączenia rozliczają się według taryfy tego ostatniego. Abonenci, którzy rezygnowali z preselekcji, nie powiadamiali o tym TP SA, co w praktyce powodowało, że Telekomunikacja nadal kierowała połączenia telefoniczne na Tele2.