300 zł na wyprawkę szkolną
1 lipca rusza nabór wniosków do programu „Dobry start”
1 lipca rusza nabór wniosków do programu „Dobry start”. To 300 zł na wyprawkę szkolną dla każdego uczącego się dziecka – niezależnie od dochodów.
– "Wnioski, podobnie jak w poprzednich latach, można szybko i łatwo złożyć online. Szczególnie dzisiaj, w dobie epidemii, gorąco do tego zachęcam" – mówiła minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg.
Początek roku szkolnego i zakup wyprawki szkolnej, szczególnie dla większej liczby dzieci, to zawsze spory wydatek i obciążenie dla domowego budżetu. Uruchomiony w 2018 r. program „Dobry start” powstał po to, by wspierać rodziców w tym czasie i wyrównywać szanse edukacyjne dzieci.
– "Już za 2 tygodnie, 1 lipca, rusza nabór wniosków o świadczenie w ramach programu „Dobry start”. To kolejny po „Rodzinie 500+” program tworzący kompleksową i długofalową politykę rodzinną naszego rządu" – wskazała minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg.
Świadczenie w wysokości 300 zł przysługuje na uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 roku życia, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami – do 24 roku życia. Wysokość dochodów nie ma tu znaczenia. Co ważne, od 2019 r. świadczenie przysługuje również uczniom szkół dla dorosłych i policealnych.
Wsparcie dla 4,5 mln uczniów
W 2019 r. wsparciem z programu „Dobry start” objętych było 4,5 mln uczniów. Na świadczenia w ramach programu od początku jego funkcjonowania przeznaczono już 2,67mld zł, z czego 1,35 mld zł w 2019 r.
– W tym roku na realizację programu „Dobry start” zabezpieczyliśmy w budżecie państwa kwotę 1,42 mld zł – wylicza minister Marlena Maląg.
Jak złożyć wniosek?
Wnioski o świadczenie „Dobry start” można składać zarówno drogą tradycyjną (np. drogą pocztową) – od 1 sierpnia, jak i szybko i wygodnie drogą elektroniczną – już od 1 lipca.
– Szczególnie dzisiaj, w dobie epidemii koronawirusa, zachęcam do korzystania z drogi elektronicznej, która jest naprawdę łatwa i dużo szybsza. To m.in. bankowość elektroniczna, portal Emp@tia, a także Platforma Usług Elektronicznych ZUS – wskazuje szefowa resortu rodziny. Nabór wniosków potrwa do końca listopada.
Lista banków uczestniczących w programie:
- Alior Bank S.A.
- PKO Bank Polski S.A./Inteligo
- Bank Pocztowy S.A.
- Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.
- BNP Paribas Bank Polska S.A.
- Credit Agricole Bank Polska S.A.
- Getin Noble Bank S.A.
- ING Bank Śląski S.A.
- mBank S.A.
- Bank Millennium S.A.
- Nest Bank S.A.
- Bank Pekao S.A.
- SGB-Bank S.A.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?