Spotkanie wicepremiera Pawlaka z przewoźnikami drogowymi
Ochrona konkurencyjności polskich przedsiębiorstw przewozowych na rynku międzynarodowym oraz rozwiązania mające na celu poprawę ich kondycji finansowej to główne tematy rozmów wicepremiera, ministra gospodarki Waldemara Pawlaka z przedstawicielami środowiska przewoźników drogowych. Spotkanie odbyło się 20 października br. w Ministerstwie Gospodarki.
Wicepremier Waldemar Pawlak zapewnił przewoźników, iż resort gospodarki przeprowadzi analizę rynku paliw pod kątem praktyk stosowanych przez producentów. Kontynuowane będą również prace nad przepisami, które ograniczą negatywne skutki wahań kursowych. Waldemar Pawlak przypomniał, że MG przygotowało nowelizację ustawy Prawo dewizowe, która przewiduje zniesienie zasady walutowości i wprowadza możliwość rozliczania się przedsiębiorców w walutach wymienialnych. Obecnie ustawa ta jest w drugim czytaniu w Sejmie.
Wiceminister infrastruktury Tadeusz Jarmuziewicz poinformował przedstawicieli transportowców, że strona rządowa przesunęła termin likwidacji winietowego systemu opłat za korzystanie z infrastruktury drogowej na 2011 r. Od 1 grudnia 2008 zniesione zostanie również ograniczenie do 200 litrów wwożonego do Polski w zbiornikach samochodowych paliwa. Rząd uwzględnił także postulat przewoźników dotyczący skrócenia z 280 do 140 godzin czasu szkolenia kierowców. Zapis ten znajduje się w opracowywanej nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami.
Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, przekazał stronie rządowej decyzję środowiska o zawieszeniu na czas rozmów z rządem działań protestacyjnych. Poinformował także, iż grupa reprezentująca przewoźników została wybrana przez stowarzyszenia branżowe z całego kraju i posiada pełnomocnictwa do prezentowania stanowiska całego środowiska.
Komunikat wspólny po spotkaniu w dniu 20 października 2008 r.
(pobierz plik .pdf)
Źródło: www.mg.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?