Czy parasole do restauracji to reklama?
Nie musi płacić podatku firma przekazująca restauracjom czy sklepom parasole z nazwą producenta piwa. Przedmioty te nie są reklamą
Taką tezę wygłosił Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, wydając wyrok w sprawie spółki Carlsberg Okocim, znanego na naszym rynku producenta piwa.
(...)Sędzia Artur Kot stwierdził, że najważniejsza była funkcja użytkowa przekazywanych mebli i parasoli. Jeśli nawet przy okazji pełniły one funkcję reklamową, to fakt ten miał znaczenie drugorzędne. Według sądu, dla VAT nie ma znaczenia, czy wyposażenie ogródków piwnych zawiera elementy słowno-graficzne identyfikujące producenta, czy nie.
Rzeczpospolita 31.01.2006 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?