Marketing z licencją turystyczną
Wyjazdy urządzane przez firmę w celu promocyjno - handlowym są imprezami turystycznymi
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (sygn. VI SA/Wa 1106/08), oddalając skargę spółki z o.o. Philipiak Polska na zakaz ich organizowania.
(...)Powołując się m.in. na protokół z kontroli, stwierdził, że spółka zapewnia swoim klientom przewóz autokarem oraz obiad. Zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy z 1997 r. o usługach turystycznych, jeżeli co najmniej dwie usługi turystyczne tworzą jednolity program i są objęte wspólną ceną, a program przewiduje zmianę miejsca pobytu, jest to impreza turystyczna. Minister sportu i turystyki nie uwzględnił odwołania firmy.
W skardze do sądu powtórzyła więc, że takie wyjazdy nie mają żadnych celów turystycznych, lecz promocyjno-handlowe.
(...)Spółka wniesie skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Chociaż, jak twierdzi, zdobycie licencji turystycznej nie byłoby dla niej problemem, nie zgadza się ze stanowiskiem sądu, gdyż nie prowadzi ani działalności turystycznej, ani przewozowej, lecz handlową.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?