Reklama TP SA zakwestionowana przez sąd

Firmy nie mogą reklamować się w ten sposób, który zbytnio przypomina lub kojarzy się z programami informacyjnymi czy edukacyjnymi.

(...)W tym okresie TP SA wyemitowała 21 filmów reklamowych, utrzymanych w konwencji serwisu informacyjnego. Występowała w nich znana była prezenterka CPanoramy" w Dwójce Krystyna Czubówna. Spoty Telekomunikacji były wyodrębnione z bloków reklamowych (jako tzw. ogłoszenia płatne), wykorzystywały podobne do dziennikarskiego studio i sondy konsumenckie, które sprawiały wrażenie przypadkowych.

(...)Zdaniem sądu informacja "ogłoszenie płatne" na początku i końcu spotu oraz znak firmowy TP SA pokazywany podczas jego emisji nie wystarczały. Zastosowana forma reklamy mogła wprowadzić widzów w błąd co do charakteru przekazu.

(...)Wyrok nie jest jeszcze prawomocny (sygn. XVII Ama 118/04), ale TP SA zapowiada, że złoży od niego apelację.

Rzeczpospolita 6.04.2006 r.