Znaki towarowe dla supermarketów
Przykładem niech będą usługi świadczone przez supermarkety.
Zawsze się uważało, że supermarket to sklep jak każdy - tyle że większy i z bogatszą ofertą. Tu się handluje i nic ponadto. Takie widzenie miało istotne skutki dla ochrony oznaczeń, pod którymi supermarkety prowadzą działalność. Nie można ich było zastrzegać w urzędach patentowych dla działalności, którą faktycznie oznaczały. Międzynarodowe prawo własności przemysłowej jednoznacznie wyłącza bowiem możliwość zakwalifikowania jako usługę działalności polegającej na oferowaniu i sprzedaży produktów. Skoro działalność supermarketów nie jest usługą, to i znak, który tę działalność sygnuje, nie może być zastrzeżony jako usługowy.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?