Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


Czy mikroprzedsiębiorstwa zapłacą za rewolucję w JPK_VAT ?

(fot. )

Wtorkowe spotkania urzędników skarbowych z przedsiębiorcami i księgowymi, zobligowanymi od 1 stycznia 2018 do raportowania ewidencji zakupu i sprzedaży VAT w JPK - nie dają złudzeń.
Rewolucja w raportach VAT będzie kosztować nie tylko wiele nerwów, ale wymiernie wpłynie na koszty prowadzenia firmy.

Z informacji uzyskiwanych z biur rachunkowych wynika, że średnio ok. 50 - 100 zł miesięcznie kosztować będą przedsiębiorców dodatkowe czynności  związane z przygotowaniem i przesyłaniem pliku JPK. Na koszt ten składają się nie tylko obowiązki kontroli poprawności raportu i jego porównania z ewidencjami VAT oraz deklaracjami podatkowymi. Biura rachunkowe zmuszone będą  przede wszystkim do inwestycji w nowe oprogramowanie, ale także do zatrudnienia dodatkowych pracowników, wymagających przeszkolenia. Plik JPK wymaga bowiem szeregu czynności, które nie były wymagane dotychczas w procesie przygotowania ewidencji VAT.

Dodatkowe koszty wynikają ze specyfiki pliku JPK. Przykładowo nie ma możliwości, by jednym zapisem w JPK_VAT ująć szeregu czynności wykonywanych z jednym kontrahentem – każdy dokument generowany w kontaktach biznesowych wymaga bowiem osobnego wprowadzenia i opisania. Oprócz wyjątków, np. raportów zbiorczych z kas fiskalnych oraz dyskusyjnego już dziś - ujmowania zbiorczo dokumentów z autostrad czy parkingów – nie można jedną pozycją księgową wprowadzić do ewidencji JPK wielu czynności. To wydłuża czas przygotowania ewidencji i znacząco zwiększa koszty jej przygotowania – każdorazowo należy bowiem wprowadzać dane faktury, kontrahenta, pozycje netto i podatku VAT.

Ministerstwo Finansów wydaje się bagatelizować problem. Udostępniony powszechnie program Klient 2.0 - służący przygotowaniu JPK_VAT, posiada wyłącznie podstawowe funkcjonalności, które nie przyspieszają pracy (m.in. nie zawierają znacznej części zsumowań przygotowanych rozliczeń) i nie są zgodne z oprogramowaniem przedsiębiorstw (m.in. nie można ich zainstalować  w systemie Mac).
Na wtorkowych spotkaniach informacyjnych  „Wtorki z JPK” odbywających sie w Urzędach Skarbowych, urzędnicy starają się studzić gorącą atmosferę. Informują, że błędy w raportach na początku 2018 r. będą wyjaśniane poza typowymi postępowaniami podatkowymi (poprzez telefony, rozmowy z urzędnikami lub sprostowania). Nawet w takich przypadkach problem jednak nie znika – SMS z urzędu Skarbowego powodować będzie konieczność korekt, a te wymagać będą dodatkowego czasu i pracy.   

JPK_VAT przygotuj samodzielnie, czyli alternatywa dla wysokich kosztów

Przedsiębiorca stoi zatem przed dylematem czy akceptować nieplanowane podwyżki usług księgowych czy zmierzyć się z JPK samodzielnie ?  Alternatywą jest z pewnością samodzielny program rozliczeniowy, w którym można przygotować i wysłać plik JPK bez nerwów i komplikacji.
Na jakie funkcjonalności warto zwrócić uwagę przy dokonywaniu wyboru ?

●        na samodzielnie pobieranie danych kontrahenta z GUS poprzez weryfikację numeru NIP, 

●        konieczność wyliczania podatku VAT od kwoty netto z faktury,

●        autosumowanie kwot w rozbiciu na poszczególne czynności i stawki podatku, zgodnie z obowiązkiem raportowania JPK,

●        łatwość przenoszenia sumy kwot z ewidencji VAT do pliku JPK,

●        kontrolę zgodności ewidencji zakupu i sprzedaży VAT z plikiem JPK przed elektroniczną wysyłką,

●        obsługę e-podpisu oraz konta w ePUAP, w celu szybkiej autoryzacji i automatyzacji wysyłki pliku JPK

Wszystkie one zawarte są w programie fillup wersja 5.0 dostępnym już za 8,25 zł miesięcznie. JPKomat  fillUp to nowe narzędzie, dzięki któremu bezbłędnie i wygodnie można przygotować ewidencję VAT JPK, począwszy od faktur, które wystawia się w wygodnych kreatorach, po ich automatyczny import do arkusza ewidencji VAT_JPK, weryfikację i bezpieczną wysyłkę na serwery Ministerstwa Finansów.

JPKomat fillUp - jak to działa?

Krok 1:
Wystawiasz fakturę w fillUp
lub w swoim ulubionym programie do fakturowania.

Krok 2:
Generujesz JPK za pomocą JPKomatu
lub importujesz do fillUp plik XML JPK_VAT ze swojego programu fakturowego

Krok 3:
JPKomat weryfikuje poprawność Twojego pliku -
jeśli chcesz sprawdzi również, czy Twoi kontrahenci są płatnikami VAT!

Krok 4:

Wysyłasz plik JPK, korzystając z Profilu Zaufanego -
nie musisz mieć e-podpisu. Otrzymujesz UPO - i gotowe!


Co istotne, program służy nie tylko jako generator plików JPK, ale również pozwala przygotować tysiące innych formularzy księgowych, podatkowych i prawnych do bieżącej obsługi działalności biznesowej czy celów prywatnych. Więcej na:  www.jpk.info.pl

e-file

Autor:
e-file
Firma e-file tworzy funkcjonalne aplikacje wspierające biznes oraz komunikację z urzędami: oprogramowanie do wypełniania e-deklaracji i e-formularzy, aplikacje webowe, systemy do przechowywania i zarządzania danymi oraz inne rozwiązania z dziedziny e-government. Do produktów e-file należy m.in. aplikacja e-pity, cenione narzędzie do rozliczania deklaracji podatkowych; program fillUp, pozwalający na szybkie i proste wypełnianie formularzy oraz e-pity Płatnika, ułatwiające płatnikom PIT przygotowanie i wysyłkę informacji o wpłaconych do urzędu skarbowego zaliczkach.

 

Komentarze: Czy mikroprzedsiębiorstwa zapłacą za rewolucję w JPK_VAT ?

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Dorota

    ocena usługi:

    Szybka i profesjonalna obsługa, wyczerpujace odpowiedzi na zadane pytania, prowadzenie krok po kroku.
  • Roman

    ocena usługi:

  • Magda

    ocena usługi:

    Polecam!
  • Anna

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona,opinia konkretna ,rzeczowa.Polecam.
  • Artur

    ocena usługi:

    Moje wątpliwości zostały wyjaśnione.Polecam.
  • Maria

    ocena usługi:

    porada udzielona szybko, wyczerpująco i rzetelnie polecam
  • Maria

    ocena usługi:

    porada udzielona szybko, wyczerpująco i rzetelnie polecam
  • Marek

    ocena usługi:

  • D.Schaffner

    ocena usługi:

    Dokladnie, profesjonalnie, wyczerpujaco i bardzo szybko. Jestem bardzo zadowolona z uslugi. POLECAM!!! Wszystkim, bo warto :) Pozdrawiam zespol i dziekuje :)
  • Formiga

    ocena usługi:

    Warto skorzystać z usług e-prawnika, kompetentna i solida firma, w krótkim czasie odpowiedź. Polecam.
  • mirek

    ocena usługi:

    Wyczerpująca opinia, jestem zadowolony.
  • gabriela

    ocena usługi:

    porada prawna rzetelnie wykonana dziękuję
  • Łukasz

    ocena usługi:

    Moje wątpliwości zostały jasno i precyzyjnie wyjaśnione. Polecam.
  • Jacek

    ocena usługi:

  • Anna

    ocena usługi:

  • Zbigniew

    ocena usługi:

  • Piotr

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane