Aplikacja legislacyjna
Jakie nowe przepisy dotyczą służby cywilnej?
Prezes Rady Ministrów określił obowiązujące od 13 września 2008 r. zasady i tryb organizowania i odbywania aplikacji legislacyjnej dla urzędników.
Na czym polega aplikacja legislacyjna?
Dyrektor generalny urzędu może skierować członka korpusu służby cywilnej mającego wykształcenie prawnicze na aplikację legislacyjną. Wzajemne prawa i obowiązki urzędu i członka korpusu służby cywilnej związane ze skierowaniem na aplikację legislacyjną określa umowa zawarta między dyrektorem generalnym urzędu a członkiem korpusu służby cywilnej.
Aplikacja obejmuje:
- uczestnictwo w wykładach oraz konwersatoriach;
- wykonywanie zadań praktycznych, wyznaczanych przez kierownika aplikacji lub patrona.
Jest ona prowadzona przez Rządowe Centrum Legislacji. Aplikacja legislacyjna kończy się egzaminem.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2008 r. w sprawie aplikacji legislacyjnej (Dz. U. 2008 r., Nr 157, poz. 982);
- Ustawa z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. 2006 r., Nr 170, poz. 1218, ze zm.)
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?