Aplikacja legislacyjna

Jakie nowe przepisy dotyczą służby cywilnej?

Prezes Rady Ministrów określił obowiązujące od 13 września 2008 r. zasady i tryb organizowania i odbywania aplikacji legislacyjnej dla urzędników.

Na czym polega aplikacja legislacyjna?

 

Dyrektor generalny urzędu może skierować członka korpusu służby cywilnej mającego wykształcenie prawnicze na aplikację legislacyjną. Wzajemne prawa i obowiązki urzędu i członka korpusu służby cywilnej związane ze skierowaniem na aplikację legislacyjną określa umowa zawarta między dyrektorem generalnym urzędu a członkiem korpusu służby cywilnej. 

Aplikacja obejmuje:

  • uczestnictwo w wykładach oraz konwersatoriach; 
  • wykonywanie zadań praktycznych, wyznaczanych przez kierownika aplikacji lub patrona. 

Jest ona prowadzona przez Rządowe Centrum Legislacji. Aplikacja legislacyjna kończy się egzaminem. 

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2008 r. w sprawie aplikacji legislacyjnej (Dz. U. 2008 r., Nr 157, poz. 982);
  • Ustawa z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. 2006 r., Nr 170, poz. 1218, ze zm.)

A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika