Banki nękają kredytobiorców nocnymi telefonami

Pożyczkobiorcy skarżą się na częste telefony. Przedstawiciele banków dzwonią do nich nawet w święta oraz w nocy.

- Takie telefony mają one skłonić dłużnika do natychmiastowego uiszczenia zaległej raty czy odsetek. Banki za wszelką cenę szukają możliwości ściągnięcia pieniędzy. Szkopuł w tym, że te należności nie zawsze są oczywiste – tłumaczy na łamach Rzeczpospolitej Longina Kaczmarek, rzecznik konsumenta w Szczecinie.

Dziennik zaznacza, że takie praktyki łamią prawo i narażają bank na dużą karę finansową. W tym roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiło ponad 2 tys. skarg. 40 proc. dotyczyło usług finansowych. Z kolei 2620 skarg na działania banków dostała do października tego roku do Komisja Nadzoru Finansowego.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika