Dyskryminacja odbiorców gazu, prądu i ciepła
Odbiorcy gazu, prądu, ciepła i wody powinni uważnie przeczytać regulaminy dostawców. W umowach tych jest wiele zapisów dyskryminujących klientów - uważają sądy i urzędnicy.W umowach stosowanych przez spółkę Polskie Ciepło-Serwis Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dopatrzył się ostatnio aż dziesięciu niedozwolonych klauzul. Firma zastrzegała m.in., że odbiorcy powinni niezwłocznie zawiadamiać ją o niedogrzaniu mieszkań lub braku cieplej wody, inaczej bowiem tracili prawo do upustów za okres niedogrzania. Ponadto dostawca umieścił zapis, że za pierwszą dobę niedogrzania nie będzie wypłacał upustów. Jeśli w ciągu 14 dni odbiorcy nie zgłosili zastrzeżeń do wystawionych przez dostawcę faktur, to zastrzegał on, że oznacza to akceptację naliczonych należności. Za złamanie umowy i pobór ciepła wbrew jej postanowieniom odbiorca miał płacić czterokrotność stawek taryfowych. Czterokrotną wartość licznika chciał też pobierać dostawca za jego zniszczenie lub chociażby uszkodzenie przez odbiorcę.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?