Dyskryminacja odbiorców gazu, prądu i ciepła

Odbiorcy gazu, prądu, ciepła i wody powinni uważnie przeczytać regulaminy dostawców. W umowach tych jest wiele zapisów dyskryminujących klientów - uważają sądy i urzędnicy.W umowach stosowanych przez spółkę Polskie Ciepło-Serwis Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dopatrzył się ostatnio aż dziesięciu niedozwolonych klauzul. Firma zastrzegała m.in., że odbiorcy powinni niezwłocznie zawiadamiać ją o niedogrzaniu mieszkań lub braku cieplej wody, inaczej bowiem tracili prawo do upustów za okres niedogrzania. Ponadto dostawca umieścił zapis, że za pierwszą dobę niedogrzania nie będzie wypłacał upustów. Jeśli w ciągu 14 dni odbiorcy nie zgłosili zastrzeżeń do wystawionych przez dostawcę faktur, to zastrzegał on, że oznacza to akceptację naliczonych należności. Za złamanie umowy i pobór ciepła wbrew jej postanowieniom odbiorca miał płacić czterokrotność stawek taryfowych. Czterokrotną wartość licznika chciał też pobierać dostawca za jego zniszczenie lub chociażby uszkodzenie przez odbiorcę.

Porady prawne

Rzeczpospolita 6.06.2007 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika