E-zakupy, a prawa klienta

Klienci sklepów internetowych również maja swoje prawa. Nie każdy wie, że są one o wiele większe niż prawa klientów kupujących w sklepie tradycyjnym - donosi Rzeczpospolita. Towar nabyty w drodze e-zakupów może być bowiem zwrócony bez podawania przyczyny, a wydane na niego pieniądze w całości odzyskane. Sklepy internetowe nie mają także prawa wymagania od klienta przedpłaty. Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny „umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia". Nie znaczy to jednak, że jeśli sprzedawca obok innych form płatności zaoferuje przedpłatę przelewem, to złamie prawo - czytamy na łamach dzisiejszej Rzeczpospolitej.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Janusz 2011-10-23 14:43:00

    Ja dokonałem zakupu przez internet i wystąpiło mechaniczne uszkodzenie rzeczy ( pękł podest na którym się staje w urządzeniu do wibracji ciała). W okresie gwarancji zgłosiłem to sprzedającemu a on odpowiedział mi, że takie uszkodzenia nie podlegają gwarancji. Więcej już się nie odezwał na moje e-maille w których mu próbowałem wyjaśnić, że nie ma racji. Więc co mam robić. A wy piszecie o prawach większych przy zakupie w formie E- zakupy.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika