E-zakupy, a prawa klienta
Klienci sklepów internetowych również maja swoje prawa. Nie każdy wie, że są one o wiele większe niż prawa klientów kupujących w sklepie tradycyjnym - donosi Rzeczpospolita. Towar nabyty w drodze e-zakupów może być bowiem zwrócony bez podawania przyczyny, a wydane na niego pieniądze w całości odzyskane. Sklepy internetowe nie mają także prawa wymagania od klienta przedpłaty. Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny „umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia". Nie znaczy to jednak, że jeśli sprzedawca obok innych form płatności zaoferuje przedpłatę przelewem, to złamie prawo - czytamy na łamach dzisiejszej Rzeczpospolitej.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?