Klienci sklepów internetowych również maja swoje prawa. Nie każdy wie, że są one o wiele większe niż prawa klientów kupujących w sklepie tradycyjnym - donosi Rzeczpospolita. Towar nabyty w drodze e-zakupów może być bowiem zwrócony bez podawania przyczyny, a wydane na niego pieniądze w całości odzyskane. Sklepy internetowe nie mają także prawa wymagania od klienta przedpłaty. Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny „umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia". Nie znaczy to jednak, że jeśli sprzedawca obok innych form płatności zaoferuje przedpłatę przelewem, to złamie prawo - czytamy na łamach dzisiejszej Rzeczpospolitej.
E-zakupy, a prawa klienta
Powiązane artykuły
Reklamacja obuwia 2025 - Jak skutecznie reklamować buty?
Kompleksowy przewodnik po reklamacji obuwia w 2025 roku. Nowe przepisy, zasady niezgodności towaru z umową, terminy i uprawnienia konsumenta. Dowiedz się jak skutecznie reklamować wadliwe buty.
W Black Friday sprawdź ceny
Przed nami wzmożony okres zakupów. Już dziś długo oczekiwany przez wiele osób Black Friday. Warto w tym czasie dokładnie przyjrzeć się informacjom zawartym na metkach. Od początku roku przedsiębiorcy, (...)
Kiedy pośrednik może domagać się wynagrodzenia za swoje świadczenie?
Podstawowym warunkiem dla uznania ważności umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, jest jej forma pisemna. Jak skonstruować umowę, aby uniknąć trudności w wyegzekwowaniu (...)
Zaspokojenie zwykłych potrzeb rodziny a odpowiedzialność małżonków
Zgodnie z art. 30 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, oboje małżonkowie są odpowiedzialni solidarnie za zobowiązania zaciągnięte przez jednego z nich w sprawach wynikających z zaspokajania zwykłych (...)
A jeśli ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania?
Poznaj aktualne przepisy na 2025 rok dotyczące odmowy wypłaty odszkodowania przez ubezpieczyciela. Dowiedz się, jak skutecznie odwołać się od negatywnej decyzji i zabezpieczyć swoje prawa.
Kiedy mamy do czynienia z czynem nieuczciwej konkurencji?
Jeśli mamy do czynienia z czynem nieuczciwej konkurencji, który co najmniej zagraża naszym interesom jako przedsiębiorców czy klientów, to z reguły możemy dochodzić odpowiedzialności odszkodowawczej, (...)
Kiedy reklama jest nieuczciwa?
Definicje czynów nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy podaje ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Ustawa reguluje kwestię zapobiegania i zwalczania nieuczciwej (...)
Bony dla młodych bezrobotnych
Sprawy rodzinne, motywacja zarobkowa, szansa na rozwój, chęć zdobycia fachu – to powody, dla których w czołówce form aktywizacji są bony na zasiedlenie, stażowe, szkoleniowe (...)
Jak uzyskać informację z Rejestru Zastawów?
Centralna Informacja o Zastawach Rejestrowych udziela informacji, wydaje zaświadczenia i odpisy z rejestru zastawów na podstawie danych otrzymywanych z Centrali Rejestru Zastawów. Wyżej (...)
Umowa agencyjna
Przez umowę agencyjną przyjmujący zlecenie (agent) zobowiązuje się, w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa, do stałego pośredniczenia, za wynagrodzeniem, przy zawieraniu z klientami umów (...)