Kierownicy USC po studiach prawniczych
Kandydaci na stanowisko szefów urzędu stanu cywilnego muszą mieć wyższe wykształcenie prawnicze lub administracyjne oraz udokumentowane kilkuletnie doświadczenie (pięcioletni staż pracy)
Sejm zmienił 19 września 2008 r. prawo o aktach stanu cywilnego i tym samym dostosował je do unijnych wymogów. Przez najbliższe sześć lat dzisiejsi kierownicy będą musieli sprostać tym warunkom. Po ich spełnieniu nie stracą pracy.
(...)– Otwarty i konkurencyjny nabór jest wystarczającą gwarancją, że wyłoniony w ten sposób kandydat będzie spełniał wszelkie wymagania formalne przewidziane dla stanowiska kierownika USC i jego zastępcy – przyznali posłowie, uchwalając nowelę.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?