Klient musi wiedzieć, ile rzeczywiście zapłaci za przelot

Pasażerowie linii lotniczych mają się dowiedzieć z ofert i reklam przewoźników, ile rzeczywiście zapłacą za przelot. Tego chce Ministerstwo Transportu.

(...) Obecnie wysokość opłaty (dopłaty), jaką podaje przewoźnik do publicznej wiadomości, znacznie różni się od faktycznie pobieranej za wykonaną usługę lotniczą -podkreśla resort w uzasadnieniu do noweli.

(...) Dotychczasowa praktyka linii lotniczych nie podoba się Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów (patrz opinia prezesa Cezarego Banasińskiego). UOKiK krytykuje przewoźników za to, że nie udzielają pełnej i rzetelnej informacji o cenie biletu, a ich reklamy wprowadzają potencjalnych pasażerów w błąd.

(...) Osobnym problemem są stawki opłat lotniskowych.

Rzeczpospolita 23.02.2007 r.