Zapewni to nowelizacja rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży.
Zmiany wejdą w życie 4 kwietnia 2012 roku – czytamy na łamach Gazety Prawnej.
Dokument dotyczy SMS-ów o podwyższonej opłacie i droższych połączeń telefonicznych, które są wykorzystywane np. przy konkursach.
W telewizyjnej reklamie loterii będzie musiała być podana cena brutto np. za koszt jednego SMS-a czy minuty połączenia. Na ekranie telewizora pojawi się również informacja o firmie, która świadczy daną usługę.
Wielkość czcionki, jaką zostanie podana informacja o cenie za SMS-a lub połączenie, ma stanowić przynajmniej 60 proc. wielkości tej, którą podany jest numer usługi. Kolor i krój czcionki muszą natomiast być dopasowane graficznie m.in. do tła i innych informacji w taki sposób, by przekaz był czytelny.