Konsumencie strzeż się promocji!
Inspekcja handlowa odkryła niedawno, że sprzedawana w sklepach "Woda niegazowana - krystalicznie czysta" była czerpana bezpośrednio z sieci wodociągowej w Ostrowie Wielkopolskim. Przedsiębiorca rozlewał ją do butelek wprost z kranu, a później dostarczał do sklepów.
(...) - Inspekcja w drugim i czwartym kwartale ubiegłego roku zrobiła kontrolę promocji w największych sklepach. Sprawdziliśmy ponad 3,5 tys. artykułów żywnościowych oraz 6,5 tys. pozostałych (np. dezodoranty, żele pod prysznic itp.). Co czwarty artykuł żywnościowy i co trzeci nieżywnościowy budził nasze zastrzeżenia - opowiada Anna Jawoszek z Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.
(...) Nie zwalajmy jednak wszystkiego na sklepy, bo swoje na sumieniu mają też producenci. Według badań BEUC federacji zrzeszającej 40 niezależnych organizacji konsumenckich z krajów m.in. Unii Europejskiej co piąty konsument z Niemiec, Danii, Hiszpanii, Węgier oraz Polski jakość żywności ocenia na podstawie sloganów, haseł reklamowych i dodatkowych objaśnień podawanych na opakowaniu. Co siódmy - szaty graficznej opakowania.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?