Nowi urzędnicy do liczenia odpadów

Ustawa o czystości i porządku w gminach wymusi zatrudnienie kilku tysięcy nowych urzędników.

Dokument wejście w życie 1 stycznia przyszłego roku – pisze Rzeczpospolita.

Ustawa nakłada bardzo dużo nowych obowiązków na samorządy – mówi w rozmowie z dziennikiem Marek Goleń, ekspert Związku Miast Polskich. – M.in. rejestrację deklaracji mieszkańców,wydawanie decyzji dotyczących opłaty śmieciowej,weryfikację danych, ściganie nieuczciwych i uchylających się od płacenia osób. Trudno sobie wyobrazić, że podołają temu dziś zatrudnieni urzędnicy – dodaje.

Ekspert nie chce się jednak wypowiadać, ile osób trzeba będzie do tego zatrudnić. Rzeczpospolita wyliczyła, że w skali kraju będzie to około 3,8 tys. nowych etatów.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika