Reklamy Hoop i Allegro obrażają religijnych widzów

Obie firmy użyły w kampaniach reklamowych popularnych świątecznych piosenek. Z powodu skarg widzów musiały je zmienić - informuje Gazeta Wyborcza.

W nowej reklamówce Hoop Coli znaną pieśń "Hej kolęda, kolęda" zastąpiło karaoke, a serwis Allegro.pl podmienił w swojej reklamie kolędę "Wśród nocnej ciszy" na amerykańską piosenką "Jingle Bells".

Gdyby firmy nie dokonały zmian, to reklamy zostałyby wycofane z telewizji. Z takim wnioskiem wystąpiła KRRiT, która zareagowała w ten sposób na skargi widzów. Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji reklama nie może obrażać uczuć religijnych widzów, a na każdą z tych reklam Rada otrzymała po kilka pisemnych skarg - czytamy na łamach Gazety Wyborczej.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Stary 2011-12-18 18:52:31

    Aż dziw bierze że obraża ich religijna melodia. To raczej ta "pogańska" powinna ich obrażać. Co za średniowiecze.

  • czarna 2011-12-18 15:35:40

    szkoda że nie ściągają z anteny (i nie tylko) polityków którzy swoim zachowaniem obrażają i poniżają innych...


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika