Reklamy Hoop i Allegro obrażają religijnych widzów
Obie firmy użyły w kampaniach reklamowych popularnych świątecznych piosenek. Z powodu skarg widzów musiały je zmienić - informuje Gazeta Wyborcza.
W nowej reklamówce Hoop Coli znaną pieśń "Hej kolęda, kolęda" zastąpiło karaoke, a serwis Allegro.pl podmienił w swojej reklamie kolędę "Wśród nocnej ciszy" na amerykańską piosenką "Jingle Bells".
Gdyby firmy nie dokonały zmian, to reklamy zostałyby wycofane z telewizji. Z takim wnioskiem wystąpiła KRRiT, która zareagowała w ten sposób na skargi widzów. Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji reklama nie może obrażać uczuć religijnych widzów, a na każdą z tych reklam Rada otrzymała po kilka pisemnych skarg - czytamy na łamach Gazety Wyborczej.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?