Turystom będzie trudniej egzekwować prawa
Już teraz klienci biur podróży mają kłopoty z egzekwowaniem swoich praw. Projekt Ministerstwa Sportu i Turystyki jeszcze bardziej pogorszy ich sytuację. Trwają prace przygotowawcze nad nowelizacją ustawy o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.). Na razie powstały założenia do projektu. Wracającym z wyjazdów wakacyjnych turystom będzie trudniej dochodzić swoich roszczeń od biur podróży. Ministerstwo chce bowiem skreślić przepis, który nakazywał biurom w ciągu 30 dni rozpatrywać reklamacje klientów, a w dodatku przyjmował domniemanie, że jeśli w tym czasie biuro nie odpowiedziało na skargę klienta, to uznawało ją za uzasadnioną. Tak wynika z art. 20 ust. 6 ustawy o usługach turystycznych.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?