W serialu zareklamują markowe produkty
Znani aktorzy będą promować m.in. napoje i samochody. Polską muzykę usłyszymy w radiach między 5 rano a północą.
Takie zmiany wprowadzi nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji. Posłowie wysłuchali wczoraj drugiego czytania dokumentu – pisze Gazeta Prawna.
Nowe przepisy umożliwią pokazywanie, czyli lokowanie, produktów w filmach i serialach, audycjach sportowych i programach rozrywkowych. – Przed programem zostanie wyemitowana neutralna plansza informująca o tym, że w filmie zostały ulokowane produkty. Nadawca nie będzie musiał jednak wskazywać konkretnych towarów – wyjaśnia na łamach dziennika mec. Dominik Skoczek, dyrektor departamentu własności intelektualnej i mediów w MKiDN.
Nowela wpłynie również na to, co puszczają rozgłośnie radiowe. Po zmianach 33 procent czasu antenowego wypełnią utwory polskich wykonawców. Co najmniej 60 procent ma być puszczana między godziną 5 rano a północą – donosi Gazeta Prawna.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?