Pozostałe

Pozostałe

Milion danych kontaktowych w RDK

Milion wpisów w 45 dni, czyli ponad 22 tysiące dziennie. Polacy chcą korzystać z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK).

Czym jest RDK?

To rejestr, dzięki któremu urzędnicy mają zawsze aktualne dane kontaktowe obywateli. Dzięki temu, w ważnych dla nas sprawach, zamiast wysyłać pismo – mogą np. zadzwonić. RDK uruchomiliśmy 22 grudnia 2019 r. i jak się okazuje bije rekordy popularności.


Dobrowolnie i bezpłatnie

- "Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Zadaniem Rejestru jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami po to, by usprawnić realizację usług i umożliwić szybką komunikację" – powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Jakie dane zostawiają interesanci? Numer telefonu i adres e-mail. A tutaj kilka argumentów, dlaczego warto to zrobić?

Dzięki RDK urzędy - z wyprzedzeniem - mogą informować np. o:

  • kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego,
  • przysługujących nam świadczeniach,
  • zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu.

To trzeba zapamiętać: na podane adres email i numer telefonu nie dostaniecie żadnych oficjalnych dokumentów. Rejestr służy wyłącznie powiadamianiu.

Dane z RDK możecie w każdej chwili zmienić lub usunąć. W przypadku zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail, pamiętajcie o ich aktualizacji.

W bezpiecznych rękach

Przekazując swoje dane do RDK nie musicie się obawiać o ich bezpieczeństwo. Dostęp do nich mają wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy (do dnia uruchomienia RDK ponad 2000 pracowników urzędów uzyskało odpowiednie certyfikaty). Nie ma więc ryzyka, że Wasze adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce.

Wasze dane mogą być wykorzystane jedynie do informowania Was o sprawach administracyjnych.

To teraz najważniejsze – jak przekazać swoje dane do RDK?

To proste. Najszybciej zrobić to online. Wystarczy, na naszym portalu GOV.PL, skorzystać z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). By to zrobić, będziecie potrzebowali profilu zaufanego. Jeśli jeszcze go nie macie, koniecznie załóżcie na www.pz.gov.pl

Jeśli chcecie przekazać do RDK swój numer telefonu i adres email – miejcie pod ręką telefon i dostęp do poczty elektronicznej. Wpiszcie dane w odpowiednie pola, zalogujecie się profilem zaufanym. Potwierdzicie dane kodami, które otrzymacie emailem i sms-em i… gotowe!

Jeśli akurat nie macie przy sobie telefonu i dostępu do poczty – nic nie szkodzi. Kody, które otrzymacie są ważne przez 24 godziny. Użyjcie ich, korzystając z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).

Swoje dane do RDK możecie przekazać także offline, czyli wypełniając formularz dostępny w każdym urzędzie gminy.

Budowa Rejestru Danych Kontaktowych - w ramach Systemu Rejestrów Państwowych - została współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

  • Urząd zadzwoni do petenta...

    Czekasz na dokumenty z urzędu? Załatwiasz jakąś sprawę i chcesz, by urzędnik poinformował Cię, że wszystko jest gotowe? Chcesz, by urząd przypomniał Ci, że Twój dowód osobisty (...)

  • Nowe obowiązki informacyjne

    Od wszystkich administratorów danych wymagać się będzie, aby wszelkie informacje kierowane do osób, których dane dotyczą, były formułowane jasnym i prostym językiem, by były (...)

  • Rejestr Danych Kontaktowych

    Chcesz mieć pewność, że urząd ma Twoje aktualne dane kontaktowe – numer telefon i adres e-mail? Przekaż je do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). Dzięki temu urzędnik w ważnych dla Ciebie (...)

  • Nowy wzór wniosku o dowód osobisty

    Od stycznia br. obowiązuje nowy wzór wniosku o wydanie dowodu osobistego. Dzięki wprowadzonym przepisom ofiary kradzieży tożsamości będą mogły otrzymać nowy dokument. 

  • Czy pracodawca może używać imiennego adresu e-mail byłego pracownika?

    Imienny adres e-mail zawiera dane z zakresu tzw. „danych zwykłych”, których przetwarzanie regulowane jest w RODO (art. 6 ust. 1). Oznacza to, że przetwarzanie takich (...)

NA SKÓTY