Rząd pozwoli reklamować cydr, żeby ratować sadowników
Zgodnie z zapowiedziami wicepremiera, ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego Ministerstwo Gospodarki przygotowało projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, którego celem jest umożliwienie reklamy i promocji cydru.
Proponowane zamiany będą dotyczyć ust. 1 art. 13 z indeksem 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w którym znajduje się zapis mówiący, że reklama i promocja napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa, jest obecnie zabroniona na obszarze kraju. Wprowadzenie zmian ma pomóc w zagospodarowaniu dużej produkcji jabłek i ustabilizować popyt na te owoce.
Według danych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w sezonie 2013/2014 Polska wyprodukowała ponad 3 mln ton jabłek. Szacuje się, że rynek cydru w ciągu następnych 5 lat osiągnie wartość 2,5 proc. wartości rynku piwa. Dynamiczny rozwój produkcji cydru w Polsce był możliwy m.in. dzięki obniżeniu stawki akcyzowej na ten napój.
(źródło: mg.gov.pl)
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?