SKOK dostał ogromną karę. Za reklamę

Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale - to hasło kampanii reklamowej SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni. Za wprowadzanie konsumentów w błąd Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę ponad 1,3 mln zł kary - poinformował Urząd w komunikacie.

Zgodnie z prawem, przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających konsumentów w błąd. W rezultacie takich praktyk mogą oni zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego w normalnej sytuacji by nie zrobili. Przykładem nieuczciwej praktyki rynkowej jest emitowanie reklam zawierających nieprawdziwe informacje.

Prezes UOKiK zakwestionowała kampanię Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej im. F. Stefczyka w Gdyni Zapisz się za darmo. W jej ramach przedsiębiorca zachęcał do uzyskania członkostwa w kasie oraz otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Reklamy pojawiły się w telewizji, radiu, prasie, Internecie, ponadto w formie ulotek i smsów i e-maili.

Porady prawne

Ofertę promowano od 1 czerwca do 31 sierpnia 2012 r. m.in. hasłami: Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale; 0 zł za przelewy w oddziale. Zdaniem UOKiK, na podstawie tych haseł konsumenci mogli odnieść wrażenie, że będą mogli za darmo dokonywać przelewów, gdy założą konto.

Jak się okazało, w rzeczywistości nowy członek mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii Urzędu, gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty mogliby nie skorzystać z usług SKOK im. F. Stefczyka.

Prezes UOKiK uznała, że SKOK im. F. Stefczyka wprowadził konsumentów w błąd. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożyła na przedsiębiorcę karę 1 300 862 zł.

Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • ant 2015-01-15 10:07:39

    Pewnie dlatego że jest polską spółdzielnią.

  • magnet 2015-01-15 10:01:59

    Do Wiesława Masłowskiego: Po prostu wynająłeś kiepskiego prawnika.

  • czereśniak 2015-01-14 18:42:45

    reklama pijących piwo po pracy, dzięki któremu utrzymam przjaźń jest jak najbardziej nieuczciwa. kto coś z tym zrobi?

  • Janusz Mendel 2015-01-14 14:59:40

    Szkoda tylko , że Urząd nie jest tak skory do karania banków między innymi KREDYT BANKU SA za łamanie przepisów prawa bankowego i inne oszustwa kredytowe. SKOK napewno sobie poradzi a inne banki będą ukarane za korupcję stosując: Wyższą Kulturę Bankowości.

  • JaN 2015-01-14 14:31:23

    Czemu tylko SKOK został ukarany? Przeciez takie praktyki uchodzą bankom na sucho!!!????

  • magnet 2015-01-14 14:16:44

    Liczę na to, że SKOK się odwoła i wygra. A bankom, parabankom i tym, którzy chcą zniszczyć SKOK-i życzę uczciwości.

  • bunclik 2015-01-14 14:09:07

    a te wszystkie reklamy proszków itp. "Zgodnie z prawem, przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających konsumentów w błąd. W rezultacie takich praktyk mogą oni zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego w normalnej sytuacji by nie zrobili. Przykładem nieuczciwej praktyki rynkowej jest emitowanie reklam zawierających nieprawdziwe informacje." tez łamią prawo i czy ktoś coś z tym zrobi


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika