UOKiK gani Koleje Mazowieckie za reklamacje

Reklamację mógł złożyć tylko ten pasażer, który posiadał imienny bilet - to skutek niedozwolonych praktyk stosowanych przez Koleje Mazowieckie. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany kwestionowanych przez Urząd działań.

Urząd zakwestionował postanowienie w regulaminie oraz treść pouczenia w wezwaniach do zapłaty Kolei Mazowieckich (KM). Ograniczały one prawa konsumentów do złożenia reklamacji. Zgodnie z warunkami przewoźnika, tylko pasażer posiadający imienny bilet mógł dochodzić swoich praw w drodze reklamacji. Tymczasem, zgodnie z przepisami, jedynym warunkiem, który musi spełnić konsument chcący reklamować przejazd kolejowy jest posiadanie dokumentu przewozu, np. zwykłego biletu, niekoniecznie imiennego. Wskutek praktyk KM konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że nie mogą reklamować usługi przewozowej wtedy, gdy nie posiadają imiennego biletu.

KM zobowiązały się do zmiany kwestionowanych działań w ciągu trzech miesięcy od momentu uprawomocnienia się decyzji.

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

  • Ferie z Kartą Dużej Rodziny

    W poniedziałek ferie zimowe rozpoczęli uczniowie z województwa lubelskiego, łódzkiego, podkarpackiego, pomorskiego i śląskiego. To doskonała okazja do spędzenia czasu z rodziną, wspólnych (...)

  • Wspólny Bilet coraz popularniejszy

    Wspólny Bilet jest dostępny dla pasażerów od grudnia 2018 r. Do końca stycznia 2020 r. sprzedano prawie 328 tys. biletów, z których skorzystało łącznie ponad 383 tys. (...)

  • Kara za niechciane telefony z zaproszeniami

    Spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) dzwoniła do konsumentów, mimo że się na to nie zgodzili. Urząd nałożył za to karę finansową. Przedsiębiorco - zgodę (...)

  • Najem telefonów - informacje UOKiK

    Konsumencie, uważaj na firmy, które oferują najem zamiast sprzedaży sprzętu elektronicznego. UOKiK otrzymuje skargi na sklepy, które mogą w niedostatecznie czytelny sposób (...)

  • UOKiK przypilnuje cen...

    Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, podjął decyzję o powołaniu zespołu, który przyjrzy się wzrostom cen żywności i produktów higienicznych. Pracownicy UOKiK oraz Inspekcji (...)

NA SKÓTY