Kwalifikacje asystenta na wyższej uczelni

Pytanie:

"Zamierzam podpisać umowę o pracę na stanowisku asystenta. Nie mam doktoratu. Czy istniejące ograniczenie może być w określonych przypadkach ominięte? W jakich?"

Odpowiedź prawnika: Kwalifikacje asystenta na wyższej uczelni

Zgodnie z ustawą o szkolnictwie wyższym (art. 114 ust. 6) na stanowisku asystenta można zatrudnić osobę, która posiada tytuł zawodowy magistra lub równorzędny tytuł zawodowy, z tym że statut uczelni może określić dodatkowe wymagania co do kwalifikacji zawodowych osób kandydujących na to stanowisko. Tym samym, o ile statut uczelni nie stanowi w tym względzie inaczej, nie jest konieczne posiadanie tytułu doktora dla podjęcia pracy na stanowisku asystenta. Na stanowisko asystenta mianuje się na czas nie określony. Osobę, która nie odbyła stażu asystenckiego, mianuje się po raz pierwszy na stanowisko asystenta na okres jednego roku. Łączny okres zatrudnienia na stanowisku asystenta osoby nie mającej stopnia naukowego doktora nie powinien przekroczyć ośmiu lat.


Michał Włodarczyk

Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Tomasz 2010-06-07 14:53:59

    dostałem zatrudnienie na wyższej uczelni, jednak tylko do lipca 2010. Później mam 2 miesiące przerwy i znów zatrudnienie od października. Czy takie praktyki są dozwolone? Serdecznie pozdrawiam.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika