Szkoda z zalania a wyposażenie

Pytanie:

W naszej firmie nastąpiło zalanie z powodu pęknięcia rury. Dostaliśmy odszkodowanie z PZU za wykładzinę plus farbę na ścianę. Uszkodzeniu uległo jednak kilka urządzeń od zalania wodą, dwie drukarki i ekspres do kawy. Ich naprawa jest nieopłacalna. U nas w firmie było to ujęte jako wyposażenie. Czy możemy sporządzić protokół likwidacji tego wyposażenia? Jak go udokumentować?

Masz inne pytanie do prawnika?

ODPOWIEDŹ PRAWNIKA

W przypadku uszkodzenia elementów wyposażenia, takich jak urządzenia elektroniczne, podatnik powinien udokumentować fakt ich uszkodzenia, a następnie likwidacji. Dowodem może być sporządzony protokół wskazujący na charakter uszkodzeń i ich przyczynę, a także nieopłacalność naprawy. O ile to możliwe protokół powinien być podpisany również przez osobę trzecią, np. pracownika podatnika. Ma to udokumentować, iż dany element wyposażenia faktycznie uległ nieodwracalnemu uszkodzeniu, a nie że został przykładowo przekazany na cele osobiste np. któregoś z pracowników podatnika, czy też sprzedany.

Uszkodzony sprzęt zasadniczo powinien być przekazany do punktu, w którym taki sprzęt jest gromadzony, więc również potwierdzenie oddania sprzętu może być dodatkowym dowodem jego faktycznej likwidacji.

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE: